torsdag 1 september 2011

Sinnenas trädgård 1












Igår kväll var jag hemma hos Gabriellas Johan. Lena, hans mamma hade anordnat "Sinnenas trädgård" hemma på deras ställe i Älekulla. Lena har ett fantastiskt trädgårdsintresse och nu när hösten är här har allt hunnit växa till sig och blommar för fullt. Det finns visserligen alltid något som blommar från tidig vår till sen höst. Vi var ca 80 personer som njöt denna sista sommarkväll av god soppa och av hela trädgården. Lite senare på kvällen tändes ett 50-tals marchaller upp och det var gudomligt vackert.

Förr hade jag också ett litet intresse för trädgårdar då vi bodde i Öxabäck och hade en gigantisk trädgårdsyta. Växthuset var fyllt av vindruvor, tomater, gurka, kiwi och lite annat smått och gott! Men sedan flytten till den nybyggda huset är ju trädgården rejält nerbantat. Nu köpte vi ett körsbärsträd i våras och gjorde ett litet kryddland. Jag "råkade" även få med mig lite växter från Cypern som jag planterat i kryddlandet. Annars är det krukor som står för det som blommar!

Mer bilder kommer! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar