söndag 25 september 2011

Betong, shopping och Svinalängorna...


Vilket finfint tvättväder det varit idag! Vi har tillbringat stor del av dagen ute och nu är jag nöjd med dagens arbete. Vi har gjutit en bordsskiva till vår uteplats. Det är inte alls säkert att vi kommer att lyckas med den men vi har gjort ett försök. Om inte annat får vi göra det igen. Dessvärre räckte inte betongen till något annat och jag var laddad för några ljusstakar!

Igår tillbringade vi hela dagen i Kungsbacka. Jag var i behov att köpa födelsedagspresent till Lovisa som snart fyller år. Hann med både Freeport och Kungsmässan. Jag hade ingen tur på Freeport utan allt inhandlades på Kungsmässan. Det fanns så mycket fint men som vanligt är det tjejerna som det köps till! Fast jag fick tag på en snygg tröja till mannen iof.

Hösten har verkligen satt sig. Löven virvlar runt och man vill bo in sig. Krukor ute förses med ljung och mossa. Om några veckor kan man väl sätta fururis i vissa krukor. Det går så himla snabbt. Vips är det advent och jul, nyår och 2012!

Såg Svinalängorna igår. Vet inte vad jag ska säga. Mig föll den inte i smaken. Den var oerhört tragiskt och man tänker på hur många barn som har det på det viset. Det här omhändertagandet och förnekande. Nej, den var bra på det viset att den sa något men jag tyckte vare sig Ola eller Naomi lyste. Den lägger vi till handlingarna och hoppas på att söndagsmysfilmen är bättre. Idag ska vi se "The Lincon Lawyer" och hoppas på att den är bättre.

Jag har skickat med en liten söt elev, som skulle till Agia Napa, massor av godis till Natalie. Några svenska tidningar också för den delen. Jag hörde talas om att hon tillsammans med några goda vänner hyrt ett hus uppe i Trodosbergen och att hon skulle mysa med godiset är hon kommer hem!

Dagens bilder kommer från Ystad :)

Humor är leendet i vishetens ögon :) Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Boken Svinalangorna var jattebra, tyckte jag.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Kanske ska försöka mig på den istället. Jag tror mycket på att det var själv filmningen och ja allt. Tror att den passar bättre att läsa!

    Ha det gott du med :)

    SvaraRadera