söndag 11 september 2011

Det är dags...


 ...för gofika. Hela dagen har jag varit sugen på något söt! Bilderna ovan är från ett gofike-tillfälle i fredags. Då var det länge sedan jag köpte något som var färdigt. Idag ska jag baka något. När vi var i Limmared förra söndagen hittade jag en väldigt gammal Coca-Cola flaska. Det stod innehållet på kapsylen :)

Vi har varit ute och strövat i skogen. Säg inte ordet trattkantarell får då gråter jag! Det finns sådana enorma mängder att man inte visste var man skulle trampa ner stöveln någonstans. Vi har säkert uppskattningsvis 30 liter som väntar på att bli rensade. Får väl rensa lite idag och lite i morgon!

I tidningarna idag kan man läsa om alla minnesstunder från USA och terrorattacken mot World Trade Center. Jag minns det som det vore igår. Det var då man verkligen blev påmind om hur hemsk männiksan kan vara.

Mer minnesstunder var det i Kinnarps Arenan, Jönköping, och i Jaroslavl. Bilder på Stefan Livs änka ligger ute på Aftonbladet och jag tycker det är osmakligt. Låt anhöriga sörja utan att bli en front för pressen. Bilden visar på en ung kvinna som drabbats av ofantlig sorg och saknad. En man som inte finns längre, en pappa som inte kommer hem mer. Han kommer inte se sina killar växa upp, de kommer inte heller få se sin pappa spela mer hockey. Låt de vara i fred. En sak är att visa bilder från hockeyvänner och fans som sörjer och som vill visa sin sorg.

Det är dags att sätta igång och planera veckans lektioner. En del av dem i alla fall. Den som spar hon har :)

Igår var vi på ett härligt 40 årskalas. Bjuder på lite mer bilder under kvällen...

Kramas mycket! Anna

3 kommentarer:

  1. Tänk Anna, att jag tänkte som du. Tanken slog mig om att jag vore en fotograf då skulle jag aldrig ha klarat av att ta just dessa bilder. Inte på den sörjande änkan och inte på de sörjande fd lagkamraterna. Jobbet är inte allt, tänker jag. Och i vissa lägen skall kameran vila.

    Jag blev väldigt berörd av bilderna. Var tvungen att lägga ifrån mig tidningen ett flertal gånger då mina ögon tårades.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken dag det har varit, så mycket känslor, så mycket att reflektera över. Tårar som har kommit.

    Det passar då bra med gofika tycker jag.

    Ha en fin vecka goa Anna!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu när jag gick in i bloggen och såg gårdagens datum 11 sepember fick jag rysningar. Tänk bara vad ett datum kan sätta igång en.

    Kan tänka att det varit mycket för dig Lotta med allt i USA en sådan dag som igår.

    Jag har en kollega som befinner sig i New York just nu med sin familj och jag kan tänk mig att det blev mycket speciellt.

    Kramat till er och ha en härlig höstvecka :)

    // Anna

    SvaraRadera