onsdag 28 september 2011

Lite light-information!

En fördel att cykla till jobbet är att man hinner se och känna väldigt mycket. Naturens olika skepnader och färger. Nu börjar det bli riktigt fint alltså. Speciellt de röda bladen. När jag kom till jobbet i morse klipptes det gräs och det luktar fortfarande så där gott som det gör när man klipper det.

När jag undervisar i Bild brukar det bli så bra samtal med eleverna. Idag har vi pratat om olika bildredigerarprogram och att vi faktiskt ska använda oss av det i just Bild. Det står en hel del om det i den nya kursplanen. Att fixa och greja med kort är bara hur kul som helst. Just nu håller jag på att göra lite olika inbjudningskort som snart ska skickas ut.

Lite fotbollsresultat från Cypern: Natalies lag möte ett pojklag och resultatet blev 3-3. Om jag inte riktigt misstog mig så gjorde Natalie lagets andra mål och spelade fram till de båda andra! Spännande, snart börjar säsongen.

Lite betongresultat: Bordet ser bra ut och på fredag ska vi ta bort ramen. Det blir också spännande att se hur det blir!

Lite träningsresultat: Snart stänger Göteborgsvarvet sin anmälan. Det är frågan om timmar nu! Passa på om du inte är anmäld!! Jag har tagit det lite lugnt efter min förkylning, kanske lite för lugnt om jag får säga mitt!! Men nu är det dags att ta ett tag igen!

Ja, onsdag igen..Ha en bra sådan! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Bild i skolan som jag minns det handlade mestadels om att teckna. Jag kan inte teckna. Vad bra att Bild idag handlar om bild, också :-)

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Ja, det blåser nya vindar :)))

    Ha en fin dag du med!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen härliga tider just nu med alla färger som formligen exploderar i naturen. Jag blir glad av alla de där färgerna. :)

    Härliga inlägg från bokmässan Anna och jag ser att ni hade det väldigt trevligt ni med. Trötta men väldigt nöjda var vi när vi kom hem i lördagskväll.

    Ha en fin onsdag och sköt om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Ja, bokmässan är såå lovely!! Tänkte på dig när jag kom hem i fredags att nu har du ditt kvar :)

    Ha det gott:)

    Kram Anna

    SvaraRadera