fredag 2 september 2011

Nu är det fredagsmys


Naturen är full av godis! På vägen hem från jobbet är jag tvungen att passera en grym uppförbacke så jag går upp med cykleln. Jag hade följe med Agnes hem idag och när vi går där och myser hittar Agnes mängder av kantareller. Vilken fredagslycka!

Gabriella hade tagit med sig Signe för en lite promenad och de hade hittat 1 liter björnbär. Lycka det också!

Äntligen fredag och jag har längtat. Jag är så förkyld att jag bara ska ta det lugnt. Vi hade after work på jobbet idag och jag hade tänkt smita dit någon timma innan mina gäster skulle anlända men jag har fått ställa in allt och skjuta på det en vecka. Trist men sånt som händer.

Jag är fortfarande sur för mitt missöde igår som kostade 1500 spänn :(

Barnen ska ha en kompis som ska sova över så vi får ju mysa till det lite extra! Jag ska äta lite godis ikväll för det var länge sen. Undrar vad mitt blodsocker säger om det? Men bara för att jag är ynklig och förkyld!

Fredagskramar Anna

5 kommentarer:

  1. Usch, vad tråkigt med förkylning Anna! Jag hoppas att du kryar på dig och snart är på benen igen och de där härliga kantarellerna och björnbären är säkert en bra hjälp på vägen. Naturens skafferi är verkligen helt underbart just nu. Bara att äta och njuta! :)

    Tack snälla Anna för dina rara kommentarer! Ja, tänk vad tiden går fort och både du och jag har hunnit med en hel del det senaste året. Det är roligt att få vara med på din resa. :)

    Nej, detta är min första roman som jag skriver. Spännande och skrämmande på en och samma gång. Först ska den bli klar och sedan får vi se vad som händer. Ett steg i taget på väg mot drömmen. :)

    Ta nu hand om dig riktigt ordentligt Anna och ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Anna! SÅ glad jag blev för din fina kommentar! Du anar inte!

    Jag njuter verkligen av din blogg och dina trevliga inlägg och bilder. Ser alltid fram emot att kika in här.

    Hoppas nu att du piggar på dig. Precis som Lotta tror jag att kantarellerna och björnbären kommer vara en hjälp på vägen. Te, soffa, mysfilm och godis brukar hjälpa också ;)


    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta och Lotta :)

    Jag blir också alltid väldigt glad för era kommentarer!!

    Lotta, Skåne...jag ser fram emot din bok!! Tänk tanken..ny bok..bokmässan!!!Det låter så mysigt att dra sig tillbaka till sin skrivarbubbla!

    Lotta USA...Du inspirerar och låter min Amerikadröm bli allt starkare! Är så nyfiken på ditt liv i USA och hur du hamnade där :)

    Idag ska jag ägna dagen åt mitt jobb på skolan. Massor av lektioner som ska planeras och det är lugnt och skönt i huset!

    Lördagskramar till Er båda! Anna

    SvaraRadera
  4. Kuckelimuck medicin kan väl aldrig vara fel när man är lite krasslig :-)

    Ha det fint och krya på dig

    SvaraRadera
  5. Mammaxtre...Tack snälla!

    Kram Anna

    SvaraRadera