tisdag 14 augusti 2012

MItt Fårö


Låt mig visa mitt absoluta favoritställe på min Gotlandsvistelse. Fårö. Vi tog den lilla färjan över tidigt en morgon. Vi "luffade" runt i vart endaste skrymsle! Allt var lugnt och jag kände bara för att åka hem och packa mitt hus och bosätta mig på den lilla ön. Jag tror jag har en stark förkärlek till öar. Det lite lätt blåsiga landskapet fångade mig på ett skönt sätt. Tänk att öppna fönstret tidigt en morgon, blicka ner mot havet, sätta sig utanför med en bok och en kaffe. Och att andas Fårö-luft. Men vad jag vill det.




Små söta får som strövar omkring bland vägar och buskar. Det gick och komma nära dem och jag älskar färgerna på dem. Det blev aldrig att jag köpte något fårskinn men nästa gång jag åker dit ska jag köpa ett. De var så otroligt vackra. 


































Vi stod i kö på berömda bageriet Sylvis döttrar. Helt klart värt varenda minut och varenda krona. Godaste brödet ever. Vi köpte fruktbröd. När man satt och tittade på raukarna och åt detta bröd undrade man om livet kunde bli så mycket bättre?!








Vår Gotlandsresa är något jag hakat upp mig på. Jag vill bara tillbaka dit till varje pris. Och det snart. Så när hösten kommer ska jag ta fram alla fina kort och drömma mig tillbaks!


Kram Anna

24 kommentarer:

  1. Hallå Anna!
    Så fantastiskt vackert på Fårö! Jag föll också handlöst för det. Nästa år får det bli en sväng dit!
    Ja det är ngt alldeles extra med öar Anna! Jag älskar dem också lite extra!!
    Härliga bilder och text full av kärlek och längtan till ön!
    Må så gott!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det ditt älskade Mallorca! Dit vill jag också för det är ett ställe som lockar och jag har aldrig varit där!

      Kram Anna

      Radera
  2. Ja!! Gotland är underbart, håller helt med:-) Fina bilder!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är speciellt med Gotland :)

      Kram

      Radera
  3. Så vackra bilder att det känns som om tiden stannar! Gotland är fantastiskt, önskar jag kunde åka dit (segla) varje sommar <3
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malena!

      Tack för din fina kommentar <3

      Härligt att kunna segla dit. Jag nöjer mig med Destination Gotland ;)

      Kram Anna

      Radera
  4. underbara bilder, och nu vill jag ha surdegsbröd med. :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det någon speciellt med surdegsbröd!!

      Kram!!

      Radera
  5. Så vackra bilder!!! Och visst är Fårö en pärla!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Oooo vilka bilder och jag vill dit!!;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Vansinnigt härligt. Du skriver för mig med Anna.

    Där vill jag sitta med dig, med en kaffe!

    Vackert vacker vackert.



    Älskar bilderna och känner hur härligt det är.


    Jag är en long distance gotlänning, med dig!

    Kram finaste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bara MÅSTE dricka kaffe OCH bubbel en dag!

      En dag så....

      Kram Lotta!!!

      Radera
  8. Gotland är ljuvligt, påminner mig mycket om vissa trakter i min trakt, men ändå annorlunda. Så fina bilder du har tagit, man märker att du har varit med i det hela med hela din själ.
    Hoppas att du snart kan fara dit igen! Om inte annat så kan du göra det via dina bilder, dina minnen

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Kan tänka mig att Gotland är lite likt Åland. Jag ska ta mig dit en dag också och komma in och ta en fika med dig!!!

      Jag kommer snart att åka till Gotland igen...det är bara ett måste för mig!!

      Kram ANna

      Radera
  9. Tack Anna för att jag genom dina underbara bilder och ord får drömma mig tillbaka till juni och Fårö. Denna fantastiska lilla ö där naturen är så nära. Där lugnet och tystnaden råder och där det lilla i livet blir så stort, så stort.

    Du kommer tillbaka till Fårö Anna. Det gör vi alla. Vi bara måste.

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAA!!!! Vi bara måste dit igen!!!

      Kram Anna

      Radera
  10. Alltså Anna... Helt rätt... Man kan nog inte ha det bättre...

    Helt helt ljuvliga bilder!

    Hoppas du får en toppendag i dag, tillsammans med barnen!
    Kraaam Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin!

      Det blev en kort med rolig dag i skolan!!! Kändes kul att träffa eleverna igen :)

      Kram Anna

      Radera
  11. Wow Anna!
    Heeelt underbara bilder,,,,jättefina!
    Undrebart som vanligt att läsa din blogg!
    Kram kram
    Carolin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolin!

      Tack för din fina kommentar <3

      Fika snart?

      Kram Anna

      Radera
    2. Hej! Ja nu får vi snart ta en fika...en höstfika..mysigt!
      Kram!

      Radera
  12. Åh du fick se Fårö. Det står kvar på min to do lista.
    Skolstart idag här också. 11-åringen går kvar i samma skola. Femman. Äldsta -ny skola, nya lärare, nya elever. Allt är nytt. Det är stort. Han var glad och uppspelt idag. Det känns bra.

    SvaraRadera