söndag 18 september 2011

NEJ, NEJ, NEJ!!!

Lite sur är jag allt för Maria Montazami inte är på bokmässan på fredag. Då är hon i Luleå och spelar i TV. Det skulle varit roligt att se henne. Visserligen är jag lite trött på det programmet och har mest tittat på det för att se hur det är möjligt att bli så högt över molnen men Maria gillar jag! Bokmässan gillar jag ännu mer! Bästa på året!


Det har varit den skönaste söndagen på länge. Eftersom vi tog det lugnt i går och det var också första gången på länge så vaknade vi utvilade. Satte lite deg på jäsning och bakade frallor. Barnen ville ha lite nybakade bullar så det blev till att fortsätta baka. Det luktade så gott i hela huset. Niklas och Kristin kom lagom till go-fikat!

Jag har fått lite mer förfrågningar om att gjuta mer betong hemma hos mig. Jag hade tänkt mig lördagen den 2 oktober och du som vill vara med hör av dig. Jag blev besviken på mina saker jag gjorde på kursen och jag tyckte inte det var värt 400 kr kan jag säga. Hon uteslöt hälften och om inte mer vad hon borde sagt och inte sagt om betong. Det inser jag nu efteråt när vi hämtat sakerna. Men jag lånade lite Betongböcker av Birgitta och fick massor av nya idéer som skall gjutas! Nu är jag i alla fall förberedd.

Jag har tänt lite ljus i huset och nu känns det som höst på riktigt. Hela eftermiddagen har det regnat och vi har hållt oss inomhus.

Mys på! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Jag är inte något fan av Maria M. Människan är ju precis överallt :-)

    Betong som är så fint, det vore roligt att lära sig.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Nja, jag kan inte säga att jag tillhör det största fanet..men jag tycker hon är cool och vimsig!!!

    Visst är betong läckert!!!

    Ha det fint du också!!

    SvaraRadera