onsdag 28 september 2011

Internationella kontakter!




Efter jag och mina glada kollegor lämnat bokmässan i fredags styrde jag och Malin våra sargade fötter vidare till "okänd mark". Inte så okänd på ett vis men på ett annat. Vi var på e-Twinningsinformation på Burgårdens konferansanläggning utanför Skandinavium.

Ni vet alla resor till Cypern där vi gått utbildning finansieras genom Internationella Programkontoret. Det är en myndighet som främjar kunskapsbyte och samarbete över nationsgränser. Deras huvudsponsor är EU-kommissionen. Jag tycker det är väldigt spännande och man bryter det gamla tradiga mönstret. Malin min kollega har hunnit mycket längre än jag inom branschen och utbildas nu till EU-Ambassadör tillsammans med ett fyrtio andra lärare i landet. Högstadielärare.

Målet är att nå större gemenskaphet, kulturell förståelse blandat med ny kunskap och skapa internationella kontaktnät. Bara att hänga på!!!

e-Twinning är att ingå i ett projekt tillsammans med kollegor utomlands. Ett slags samarbete. Man kan sedan ge sig ut och besöka denna skola för sk jobbshadowing. Jättespännande.

Efter mötet minglade vi med lite vin och god mat. Så alla ni som är pedagoger som läser bloggen och ni är några stycken..våga satsa, våga vinn!

Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Spännande och vilken chans! Älskar sådana här möjligheter.

    Vilken fin header du har, det har jag glömt att nämna för dig.

    Kram och ha en fin torsdag!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, man ska ta till vara på sådana chanser. Det leder till utveckling om inte annat för sig själv!

    Ha en fin torsdag du med :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. 2 tallrikar
    2 kvinnor
    3 glas vin...
    I like a lot ;)
    <3

    SvaraRadera
  4. Gratis är gott Sara!! En av oss var dessutom chaufför och det var inte jag!!

    Kram Anna

    SvaraRadera