onsdag 7 september 2011

Tråkiga tragiska besked

En duktig idrottman har lämnat jordelivet. Stefan Liv. Egentligen hade jag tänkt att visa bilder från betongkursen igår men ikväll går tankarna till Stefan och hans anhöriga. I vår familj har vi hållt lite på blandade lag i Elitserien. Mannen håller på HV 71, Jag, Natalie och Niklas är inbitna Färjastadare och Kristofer är Frölunda trogen. Så det har ju hänt att vi varit på hockeymatcher med Liv i buren. Ett chockartat besked blev det till middagsbordet från sonen. Flygkrasch får en inte till att längta till att flyga igen.

Jag har hunnit med en vända till akuten i Borås med en av döttrarna. Den där blintarmen vill inte rikigt stanna i kroppen men som inte riktigt vill ut heller. Nytt besök i morgon bitti.

Krama nära och kära och lev för dagen! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Stefans bortgång är så tragisk att jag vill gråta en skvätt. Unga människan. Småbarnspappa vill jag minnas. Ett helt lag som går ur tiden på en och samma gång. Det går knappt att ta in.

    Från den ena dagen till den andra så finns någon inte mer. Igen, en påminnelse om att vi ska ta vara på livet.

    Hoppas det ska lösa sig med dottern. Blindtarmen låter inte roligt.

    Ha en fin dag CoolaAnna

    SvaraRadera
  2. Man blir så påminnd om att man faktiskt inte är odödlig. Flygkrascher borde inte hända med allt det mänskligheten kan men så händer det ändå..

    Nu blir det akuten en stund igen.

    Tack för dina fina ord :)

    Ha en bra dag du med!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Usch ja, det är så tragiskt och sorgligt och jag fick en klump i magen då jag hörde om olyckan igår. Tänker på hans familj och vänner och det svåra de går igenom just nu. Ibland blir vi smärtsamt påminda om hur skört livet är och hur vi bara har här och nu.

    Låter inte bra med en bråkande blindtarm. Jag hoppas att de får ordning på det hela och att dottern snart är på benen igen.

    Ja, det där med sociala medier är ett spännande kapitel. Mycket roligt men också mycket ansvar. Jag hade gärna blivit vän på FB Anna men jag har inte kvar mitt konto. När jag började blogga insåg jag att det inte funkade med både FB och blogg för mig. Det blev på tok för mycket tid framför datorn och tog beslutet att "one had to go". Jag valde att avsluta mitt FB-konto och istället fokuera på bloggen. Jag trodde att jag skulle sakna FB mycket men det konstiga är att det har jag inte gjort alls. Vännerna finns kvar och vi umgås och håller kontakt på alla sätt som vi gjorde innan FB-tiden och de gamla vänner som jag återfick kontakt med via FB finns kvar de med och det känns bra. Därför kändes det kanske inte så svårt att avsluta FB för min del. ;)

    Vad roligt att det blir bokmässa för dig med Anna! Tyvärr kommer vi inte att ses eftersom jag inte kommer att vara där på fredagen utan det blir helgen för min del. Men när jag går där och trängs ska jag tänka på att du gjorde detsamma under fredagen. ;) Ha det så skoj!

    Sköt om dig och ha en fin torsdag och så hoppas jag att det ordnar sig med blindtarmen.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Åh, vad synd att vi inte ses! Men visst är det någon alldeles speciellt att trängas på bokmässan!!! Jag älskar det!

    Ja, fb tar mycket tid. Jaag försöker avveckla det så gott det går!

    Det var ingen blindtarm..men ont har hon. Nu ska hon testas för gluten.

    Fredagskramar till dig Lotta :)

    SvaraRadera