torsdag 29 september 2011

Ett litet avbrott i stressvardagen!


Dagen började med att jag snozzade med klockan alldeles förlänge. Orientering stod på schemat så eleverna började inte förrän halv tio idag men vi hade som vanligt morgonmöte kl 8.00. Snabb genomgång av dagen sedan iväg.

Mariebergsparken bjöd på strålande höstväder och det var gudomligt härligt att bara sitta där och skicka iväg små söta elever!

Snabbt ner till skolan igen och tog cyklen bort till gymnasiet för ett möte. Tittar på klockan. Cyklar tillbaks till Kinna och ner till finaste Sara där vi  har Lärarförbundsmöte. Äntligen slå ner häcken och äta ljuvligaste fikat för dagen! Tittar på klockan igen och cyklar hem. Pustar  två sekunder på toa och sedan av med kläderna. In i duschen. Hjärtat bultar. Hungrig. Törstig. Ut ur duschen. På med kläderna. Kollar håret! Men Herre Gud. I med plattången, på med kläderna. Pustar! Plattar håret, på med sminket. En fot i skon, kameran i handen. Taxin kommer. Vinkar snällt. På med andra skon. Lägger kameran i väskan. In i bilen. Pustar. Tittar på klokan. Fem i sex. Andas!

Så var vi då där i Kinnas finaste klädbutik, Shop Around The Corner. De ska ha trottoarvisning på kläder denna fina kväll. Jag och sällskapet går runt i butiken och drar och klämmer på alla fina kläder från bl Creme och Kaffe. Jag bara älskar dem. Önskar fortfarande att jag gått ner de där kilona men ICKE.

Plötsligt som en klar blixt ser jag skylten! Modevisningen börjar inte förrän 19.00!!! All denna stress?! Va! Pinsamt värre har jag och sällskapet gått omkring som riktiga VIP-gäster bland modellerna! Kunde inte annat än att skratta.. men ägarinnan av butiken övertygar oss att det inte gör något! Att jag aldrig kan kolla upp saker och ting i lugn och ro!!





Det finns så mycket fint i butiken att jag kan gå därinne i timmar och pilla och dra i allt. Fundera, tänka och besluta. Visst är det underbart med kläder och inredning i samma butik!





 Anna,som vanligt lika fin och alla kläder från Shop Around The Corner passar hon i.




   Susanne har gjort denna fina inspirerande med brysselkål och rödlök. Lite julkänsla smyger sakta till mig!

Kvällens härligaste bild bjuder Gisella på. Denna ryssmössa kommer varenda snyggo i Kinna gå omkring i efter denna kväll!! Lovisa var en stor fantast av mössan!

Mer bilder i morgon! Nu väntar en skön säng på mig. Ska visa fina lakarn från af Swedala i morgon som verkligen står högst upp på vill-ha-listan!

Natti natti! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Vad läcker butik!! Men jag kände verkligen stressen innan, puh! Ibland blir det ju sådär. Vackert väder och roligt program hjälper till att man inte totalt freakar ut ;)

    Jag är helt klart inte på banan ännu - det är svårt att gå från svensk bullsemester till amerikanskt tempo. Nåja, snart är det helg!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den är urläcker!!! Ja, det var lite kaotiskt en stund där men sedan hann jag ju med att vila ;)

    Det gick inte att kommentera dina fina bilder igår... Gör ett nytt försök :)

    Hoppas att helgen gör att du är på banan igen!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag har en fråga jag gärna skulle vilja ha hjälp med på min blogg.
    Bland de som svarat lottar jag ut ett presentkort på 200:- som kan användas i min webbshop!
    Kom gärna och hjälp... vore väldigt tacksam för det.

    Varma hälsningar

    /Lina

    SvaraRadera