torsdag 8 september 2011

Tänk vad man kan hitta!







Jag fick för mig att vi skulle ta en liten promenad i skogen för att titta till tillväxten av lummern. Det ligger inte alls långt från vårt hus. Dessvärre tycktes inte lummern kommit igen efter förra årets plockning och jag är glad att jag hittade ett annat ställe i en annan skog när vi var ute i somras.
Men vi hittade määängder av trattkantareller. Hur mycket som helst! Agnes fick offra sin tröja en stund så vi fick med oss en liten del. Ca 10 liter blev det!! Vi har ett annat ställe där det växer mycket men dit är det en bit att gå så jag sparar det tills lördag!

Är det någon som vill ha är det bara att höra av sig! Maila anna.persson@mark.se

God Natt och krama varandra en extra gång! Anna

2 kommentarer:

  1. Men Anna!! Så mycket fina kantareller. Bodde jag inte på andra sidan Atlanten skulle jag maila dig på studs!!!

    Njut av skogens guld!

    KRamar

    SvaraRadera
  2. Hihihi...Trattkantareller ska ju torkas så maila du mig :))))

    Alltså hela skogen är full...Vi älskar att vara ute i skogen men det värsta är ju var man ska göra av dem!!

    Kram

    SvaraRadera