söndag 25 september 2011

Bokmässan bjuder på överraskningar...


Gillar kokböcker...


Systrarna Eisenmans "Vinterns söta" inspirerar för ännu ett bokköp!


Bokmässans måste NO 1. "Kåt, glad och tacksam" Jag har alltid gillat uttrycket " En blick säger mer än 1000 ord". Undrar varför?

Mer Systrarna Eisenman. Snygga är de som satan!
Varför inte en ny kudde i inredningstrendens nya stil...

Nej, det är inte Glada Hudiksteatern utan Glada Lyckeskolan!

På tal om snygga pappor. Jag vet en....eller två!

Jag var riktigt sugen på att köpa Lundells senaste men ångrade mig. Den får vara med på julklappslistan i stället!

Man måste fika för att orka en dag på Bokmässan

Fler böcker som vill inhandlas. Denna blev dock i form av en ljudbok istället en inbunden bok.

Vill man få ett snyggare yttre så ger Emma Sjöberg-Wiklund lite smarta tips!

Fåfängda, ursäkta, Dolph Lundgren lär oss vara "Fit Forever".

Mer energi behöver fyllas på. Här gäller det att ta för sig när det bjuds!

Mönsterlärare eller Monsterlärare. Fast det har smugit sig in en katt bland hermelinerna! Men en trevlig och söt sådan!

Lite kyckling och coleslaw blev jag sugen på!

Tareq Taylor signerar och inspirerar...
Lite annat bjöds det på!


Till sist: Hammarby-serien fortsätter....






Det var en underbar Bokmässa fredagen bjöd på. Vi kom dit när det öppnade och först kändes det så lätt och ensamt att gå där i gångarna bland alla bokförlags montrar. Men det fylldes på ganska så snabbt. Det vimlade av kändisar och vanligtvis måste jag säga att jag inte brukar hänga på dem utan tycker i allmänt att de är vanliga människor de med. Men det liksom blev en grej mellan mig och kollegorna och kameran! 

Jag fick tag på många av de böcker jag tänkt mig. Men många blev kvar! De får vänta tills några av alla mina böcker på hyllan är utlästa. Jag är expert på att fylla på hyllan men inte ge mig tiden det krävs för att läsa ut dem!
Några av de böcker jag köpte var: "Bröd från Brunkebergs bageri" av Heléne Johansson, "Vinteräpplen" av Josefine Sundström, "Bumerang" av Tatiana De Rosnay, "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" av Lucy Dillon, Leif GW Perssons "Den döende dektetiven", "Flickan med snö i håret" av Ninni Schulman och Jan Wallentins "Strindbergs Stjärna".

Som ni förstår har jag att göra ett bra tag med dessa!

Nu står det betonggjuteri på min agenda! Ha en fin söndag! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Oj så mycket man skulle kunna tänka sig!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt sjuk! Det brukar bli dyrt ;)

    SvaraRadera
  3. Bokmässan... Mmmmm... Ser att du haft ett toppenbesök där! =))

    Ha en bra start på veckan! Kram Carin

    SvaraRadera