onsdag 14 september 2011

Ett smycke i naturen!


Där jag bor har jag ingen väg alls upp till motionsspåren. Det finns massa olika stigar att välja på. Den hät varelsen passerar man dock oavsett vilken stig man väljer. Jag tittar ofta på den men vet inte vad det är. Men på något sätt tycker jag den pryder sin plats!

Redan onsdag och tiden rusar. Jag har fullt upp på jobbet och det är veckan Kjell arbetar sent. Jag gillar den inte för allt är så intensivt med alla aktiviteter. Nu har min pappa hjälpt till denna vecka med lite körningar och det har varit skönt.

Jag sitter och lyssnar på Melissa Horn´s nya. Den är bra men vemodig. Egentligen mycket vemodig. Jag gillar ju den typen av musik. Men det finns inget i världen som slår Winnerbäck. Ibland brukar jag fundera på varför det är totalt omöjligt att tröttna på karln. Så mycket som jag lyssnat på honom genom åren. Jag kan bara lägga mig ner i sängen med ett par lurar och njuta..

I morgon ska jag börja träna igen. Jag har haft en seg, lång förkylning med hosta som har varit ihärdig. Men nu ska jag försöka igen. Satan, vad fort det går innan man tappar kondition!!

Det ligger en hel hög kantareller som vill bli rensade och jag försöker verkligen blunda för det. Det är så grymt roligt att plocka dem men sen har jag lust att kasta dem!!! Agnes kom in med en liter vanliga kantareller precis om de är lite roligare. De ska jag nog frysa in till nyårssupén!

Ha en go onsdagskväll :) Kram Anna


6 kommentarer:

  1. Kondition är en färskvara, det blev jag varse i lördags när jag klippte gräsmattan. Jag flåsade som en toka. Har aldrig hänt förut när jag klippt gräset. Förkylningen tar på krafterna. Jag ska också påt igen, ska vänta några dagar till dock.

    Jag gillar Winnerbäck men älskar Peter Lemarc :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. haahahahah, ja det är sant!! Färskvara var det!!!

    Le Marc är bra, gillar han också! Fast herr W är skonr större ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Fint smycke, passar bra där den står tycker jag.

    Ja, håller med er båda...det gäller att hålla igång!

    Snart helg igen - vart tar tiden vägen?

    Ha en fin torsdag Anna!

    SvaraRadera
  4. Skönt att ha föräldrar på nära håll, när man har svårt att få ihop vardagen!

    Torsdag, snart dax för fredagsmys!!! :D

    Kraaam Carin

    SvaraRadera
  5. Ja, det var en fin... grej. Passar på något vis in där.
    Melissa Horn, hade helt glömt att hon släppte nytt nu i dagarna. Måste lyssna. :)

    SvaraRadera
  6. Carin, ja det är skön att ha dem nära :)

    Christel, den är bra men vemodig :)

    Ha en bra dag! Anna

    SvaraRadera