söndag 4 september 2011

En annorlunda söndag!






En söndag som den här stod det utflykt på programmet. Vi åkte med Schlagerkungen och hans sambo till Limmared. Han har ett litet annorlunda intresse, han sparar nämligen på Absolut Vodka flaskor. Vad passar inte bättre än att då bege sig till Limmared som tillverkar dessa flaskor?!

Vi startade med att äte den berömda Schnitzeln på Limmareds Värdshus. Den var verkligen supergod. Sedan gick vi på museum och tittade på gamla flaskor och fick höra dess historia från 1700-talet fram tills nu. Ganska häftigt måste jag säga. Så nu kan jag allt och lite till om denna flaska...och dess innehåll!!!

Vi avslutade med lite kaffe i det sköna vädret.

Väl hemma åkte jag och Malin på bio och såg den så fina Bridesmaids. Sååå himla romantisk och sååå himla söt!! Nu vill man ju nästan vara lite nykär!!! Och det är jag !!!!


Nu är det godnatt till Er fina bloggläsare och alla andra också!! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Absolut är absoult en tuff flaska! Nu vet jag att de är gjorda i Limmared ;)
    De är superpoppis här i USA och jag skulle vilja ha Absolut Brooklyn om jag får välja en.

    Roligt att få lära sig nytt och få historiskt bakgrund!

    Bio är alltid så mysigt och är det dessutom feelgood känsla - ännu bättre.

    Kram Anna och ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  2. En bio med feelgood känsla är väl bara så trevligt. Den filmen vill jag se.

    Limmared minsana, där ser man :-)

    Ha en toppenfin måndag

    SvaraRadera
  3. Ja alla har vi våra favoritflaskor!! Jag gillar Vaniljvodkan..tillsammans med lite fläder kan man blanda goda sommardrinkar!!

    De nämnde att i USA fanns flaskorna även i stora "storlekar" som 1,75 liter!

    Trist är att de är dyrare i Sverige än utomlands. Vi köpte billigt på Cypern :)

    Tjejer...det ÄR en film ni måste se. Lite annorlunda men så tänkvärd och gullig på samma gång. Plus att man fick sig ett gott skratt emellanåt!!

    Ha ni också en finfin Måndag!!

    Själv ska jag på möhippa så här en måndag :)))

    Kram Anna

    SvaraRadera