måndag 26 november 2012

NÄR MAN VÄGRAR BLI GAMMAL!


När jag åkte till jobbet efter en lätt kaotisk morgon då mina bilnycklar låg inlåsta i bilen så älsk fick åka hem från jobbet, var det kolsvart ute och när jag hade packat ner dator, böcker och lite annat smått och gott för att åka hem var det lika kolsvart.

Såna mörka dagar gäller det att fylla ryggsäcken med positiva saker. Som att vara lite tokig med eleverna och kollegorna. Man får inte roligare än man gör sig! Man kan drömma sig bort till en vit sandstrand där man lite då och då tar ett dopp i ett väldigt blått hav. Man kan också fundera ut vad man ska hitta på för bus till nästa fest. Det är vi som står för den sedvanliga glöggfesten och skratt och annat som hör till.

Jag vägrar bli gammal! Ofta får höra av en av mina döttrar att jag är en fjortismorsa. Vet inte om det är dåligt eller bra hahahahahahah!!!!! Men jag vägrar i alla fall. Känner mig inte en dag över 25. Jo, kanske när jag har varit på ett träningspass då stelheten gör sig påmind!!! Nä, jag kommer hänga i mina Converse och jag tänker sjunga högt i mina hörlurar till musik från Spotify. Förvisso är stora kärleken Winnerbäck men jag lyssnar mer än gärna på hitlåtar. Musik är livet. Jag tänker alltid vara uppdaterad med min iPhone och jag kommer alltid skratta och vara görbarnslig med mina tjejkompisar. Tänker alltid facebooka och slänga ut tvåtusenfemtioåtta bilder på Instagram.Tänker fortsätta att vara sist från festerna och aldrig sluta dansa på borden. Tänker alltid sjunga "Tusen och en natt" med Schlagerkungen. Tänker alltid att fortsätta att sjunga mina snapsvisa när vi tjoar loss med Sambukan och jag tänker fortsätta att vara en hönsmamma åt mina barn även om jag är en fjortismamma!

Jag och en vän var på tjejkväll i torsdags. Ett företag här i kommunen har lite underhållning på kvällen med mat och vin och bara brudar. Dörrarna slås upp klockan 19.00 och det brukas bildas kö. Jag sa till min vän att "Fasligt vad gamla de är som är här...vi drar ner medelåldern rejält" och fnissade. Min vän sa till mig då: "Anna, du vet att vi är också gamla nu"... Icke, sa jag! Jag vägrar!!!

Och nu sitter jag vid datorn i köket och lyssnar på "Mitt bästa för dig" med Maja Ivarsson och sjunger så min familj dånar. Det ligger lite böcker som ska bli planerade i och några mail ska skickas. Några julklappar ska beställas och jag ska förhoppningsvis hinna läsa lite bloggar och ringa ett samtal!

Så fina ni fyll ryggan med härligt positiva minnen och ta fram dem dagar som denna!

Kärlek

16 kommentarer:

  1. Jag gör vågen för alla fjortismammor och så hoppar vi upp på bordet och skrålar ihop med Maja Ivarsson tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bravo! Klart vi skrålar ihop!!!!

      Kramis Anna

      Radera
  2. Anna! Jag känner igen mig:) jag är en görbarnslig men über-cool morsa som gärna gör några schysta moves till swedish house mafia, Mange, och många fler! Aj like It, å det bästa av allt är-jag är blott 32 och har en dotter på snart 14...;) jag ä INTE gammal ! Kram på dig cooling/Alicias morsa❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt härligt!!!! Du kommer rocka ända tills du sitter på hemmet!!!

      Kram Anna

      Och du...kul att du hittat hit! <3

      Radera
  3. Man är så gammal som man känner sig, och heja dig! Jag kommer aldrig anpassa mig eller sluta vara den jag är, en dag kommer nog mina barn tycka jag är fruktansvärt piiinsam just för det. ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja dessa gossiga barn! Men vi låter dem tycka att vi är pinsamma!

      Kram Anna :)

      Radera
  4. Här är en till ;) kom till NY så busar vi lite ihop tycker Lotta som just skruvat ner discomusiken i bilen!

    Jag blir inte äldre på insidan än så här. Och jag gillar att jag inte är ensam.

    Härligt Anna!!

    Kramar
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah ser mig en disco-Lotta komma susande på NYs gator!!!!

      Jag kommer dit så busar vi i stan som aldrig sover :)

      Jag blir glad över att vi är några stycken som kommer att underhålla även långt upp i åldrarna ;)

      Kram Anna

      Radera
  5. :-) Du är söt du, klart du inte är äldre än vad du känner dig! & allt det där du gör, det gör jag med. & det finns säkert både 20-åringar & 50-åringar som gör samma sak, känner samma sak och aldrig kommer bli vuxna.

    Så kör på.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!!! Visst är det härligt :)

      Ja, jag kör på !

      Kram!

      Radera
  6. men UNDERBARA du.
    Jag vet att du är precis så ung som du är liksom.
    Och jag är likadan.. senast igår fulade jag mig med barnen tills alla kiknde och jag tittade upp på mannen som plockade undan disk.. ha bara skakade på huvudet och så sa han.. ja alltså om man undrar varför barnen är konstiga ibland..
    haha ja och jag vet att han älskar det precis så knäppt som jag gör det!
    (han är bara så mycket mer städat och tyst)
    Och jag älskar att du fortsätter Anna.
    Fortsätt. jag tänker inte heller sluta... jag tog ett sånt där piller och sa ramsan.. om och om igen.
    Jag vill aldrig bliva stur.

    :)

    KRAM!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Woohoooo cooling!!! Vi är galna och tokiga! Shit va härligt :)

      Jag vill inte heller bliva stur!

      Kram!

      Radera
  7. DET tycker jag med.
    Här har du en till.
    Visserligen 46 och med en hel del artros i knän och höfter. Men 26 till sinnet, alltid!!
    MEN attans vad jag älskar att vara barnslig.
    Resonerar precis som du!!
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till oss...vi galna fjortismorsor!!!

      Kram Anna

      Radera
  8. Underbart!!! Ja, varför bli föråldrad *ler* Jag är nöjd med erfarenheten jag har i den ålder jag har... men jag känner mig inte som nästan 40. Nä, behåll barnasinnet, lev lite tonår och fatta ändå ibland kloka beslut som 40... måste ju vara optimalt *hihi*

    Tack snälla snälla Anna för dina ord hos mig... värmer sååå mycket!!! Att jobba inom komunen ger verkligen tankarna på att göra något annat i perioder *hihi* ... vem vet... kanske vågar jag hoppa på något annat en dag ;)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken bra sammanfattning!!! Tjoohooo!!!

      Men tack du..för fina ord!

      Kram Anna

      Radera