måndag 5 november 2012

Man kan bara älska Elfsborg


Sex år sedan har gått sedan den där söndagen då jag och mina ungar hejade fram Elfsborg till SM-guld! När vi tillbringade halva natten att bara fira med alla andra supportrar!! Den gången var det betydligt mer dramatiskt än i går.  Igår var det dags igen! Det kändes säkert hela vägen och såå jäkla gott. Så värda detta var grabbarna i gulsvart :)

Det var snyggosen Stefan Ishizaki som hur snyggt som helst petade in den. Tack för den :)

Vi var samlade i grannes vardagsrum och roligt för han håller på IFK och han hade liksom inget val när tre familjer kärlekskranka Elfsborgare trängde sig in i hans vardagsrum.

Samma rum som vi firade Halloween galet,vilt och underbart roligt kvällen innan. Vi går hårt ut och vissa fick nästan lämna walkover efter några timmar! Men jag klarade av både Sambucan, allsången och giftermålet!


Nu är det vardag igen och jag har lagt min Irlandsresa i ryggan och lever på minnena och tänker plocka fram allt det där vi lärde oss. Allt ska jag ge mina gossiga elever.

Det blev ingen träning idag, det var liksom för mycket jobb som måste göras. De sista utvecklingssamtalen har jag i veckan sen är det över. Det har varit kul med alla dessa samtal och möten med ungarna och föräldrarna. Det blir liksom så när alla är positiva och goa.

Min längtan efter jul växter mer och mer för varje dag. Jag planerar pepparkaksbak med alla tjejorna i familjen plus de som har tillkommit :) Julmys. Jag önskar att jag har fler fönster att dekorera men jag tvingas väl att välja bort ljusstakar och stjärnor. Alla får inte plats helt enkelt. Svider i hjärtat men va fasen gör man!


Kram Anna

10 kommentarer:

  1. så roligt ni har det hela tiden!! mysigt!!!
    Ta hand om dig i höst mörkret.
    KRAM!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har väldigt roligt tillsammans. Det är liksom lite galet allting men ändå inte!!!

    Ha det gott du med hörru du!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Härligt med sköna minnen det behöver vi att leva på:)
    Längtar också till julen med allt vad det innebär, mys i massor men älskar nog mest pysslet innan! Läste ditt inlägg här nere där du tagit ett beslut....Klokt och bra!!:)

    Många kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Pysselt är julen på något vis!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken kul, fotbollsgalen familj! Vad roligt ni verkar ha!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är verkligen fotbollsgalna i vår familj..ja nästan i alla fall! Maken är inte riktigt så som vi andra :)

      Kram Anna

      Radera
  6. Jag längtar också helt galet mycket efter julen, vill mysa och dekorera och bara njuta av alla dofter och smaker. Glöggen och julmusiken har jag redan börjat med, men pyntet får vänta ett tag till.

    Hoppas att du får en fin helg Anna, har ni kanske nåt skojigt party på gång? Ni verkar vara så bra på sådant!

    Stor kram
    Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihih....vi har precis haft ett!!!

      Kram Anna

      Radera
  7. Och som jag, som den gangare jag är, ser det är Elfsborgs Stefan I fostrad av Aik :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tackar för den fostran!!!! Han är grym och snygg!!!

      Kram Anna

      Radera