fredag 2 november 2012

Your hole is fantastic....


Frågar du mig så visst vill jag ha en av dessa underbara dörrar!

Befinner mig på ett hotellrum långt hemifrån. I ett land som jag aldrig förr varit i. Grannlandet har jag besökt ett antal gånger tidigare och jag har varit förälskad i London men tror jag mer är förälskad i Dublin efter det här besöket på Irland. 

Jag har satt på Spotify och jag spelar Winnerbäck och känner mig ganska nöjd. "Den femte årstiden" är utläst och jag kan njuta av den lediga tid som jag har. Tittar lite på kort på Instagram och hemlängtan liksom svider i mig samtidigt som jag verkligen har laddat batterierna denna veckan. Kommer att vara en bättre mamma, en bättre fru, en bättre vän och en bättre lärare. Eller? Vad fasiken det klart att det är så. Jag har ju inte behövt göra en skit den här veckan förutom att jobba stenhårt. Men allt det där andra. Som bara måste göras hemma. Det har någon annan fått göra. 

Min utbildning här på Irland har varit fantastisk. Jag undrar egentligen varför inte alla åker hit. Kursen har hållit hög klass och jag har fått med mig så mycket som jag kommer att pröva i klassrummet.

Framför allt har jag träffat underbara människor som man inte kan annat än att älska. Vad sägs om Martina från Slovakien, Athena från Grekland, Nektarius även han från Grekland, Damyana och Sevdalina från Ungern, Michaela från Rumänien Franko och Anna från Italien och Werner från Tyskland. Utan Eu-projektet hade jag inte lärt känna dem. Vi har skrattat, arbetat, umgåtts och ätit tillsammans under snart en vecka. Blivit som en liten familj uppdelat i två grupper eller ytterligare familjer. The Swifts och The Wilds. Efter Jonathan Swift och Oscar Wilde. Jag kommer sakna dem. Ed och Ella, våra underbara ledare. Wow!

Den här kursen är inget för blyga. Det var bara att kasta sig in och leka och tävla, diskutera och jämföra. Många goa skratt och jag bara måste få bjuda på en replik som höll på att knäcka mig och Martina, min slovenska vän, hela eftermiddagen!
Övningen gick ut på att två personer skulle utföra en aktivitet och en tredje person skulle störa och pocka på uppmärksamhet. De två andra skulle ignorera detta. I detta fallet hade de två aktörerna bestämt sig för att plantera blommor. Och Caroline min svenska vän skulle störa dem. De lyckades hur bra som helst att undvika störmomentet Caroline och planterar och planterar och de låtsas gräva i jorden. Då säger mannen, i övningen, till kvinnan:
"Your hole is fantastic"  Hahahhahah flabbar än!!! Shit happens!

Vi har varit på Abbey Theatre och kollat på "The picture of Dorian Grey" av Oscar Wilde. Vi har druckit Guiness på Guinessfabriken här i Dublin. Ätit på mysiga små restauranger, lyssnat på riktig irländsk musik på pubarna och studerat konst på National Gallery of Irland. 

Allt detta lägger jag ner i min ryggsäck av underbara minnen och till erfarenheten livet. I morgon kväll bär det hemåt igen till finaste familjen. 

Kram Anna

13 kommentarer:

  1. En vecka på kurs kan vara det bästa som finns ibland ;) Man utvecklas, möts, släpper spärrar, upplever, längtar, uppskattar.

    Dublin - ja tack! Jag tar "any course" :-)

    Det låter härligt Anna. Vilken upplevelse. Så glad för din skull!!

    Välkommen hem till Sverige, familjen och bloggen ;)

    KRAM!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Håller med i allt Lotta!!! Och skönt att du är välbehållen efter stormen <3

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Låter perfekt!! Detta borde verkligen utnyttjas mer av alla! En livserfarenhet!! Så mycket kunskap att få ta del av! London älskar jag också! Dublin låter spännande! Måsta ta mig dit!

    Ses på Insta! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ja det skulle vara lag på att alla KVINNOR skulle bort en vecka, dit dem ville...bara för att göra just vad dem vill...2 veckor för "dem" norr om polcirkeln c",)

    Så bra att du haft en super tur till Irland, laddat o klar till en ny vecka, Klem ANna

    SvaraRadera
  5. Det låter underbart Anna. Är själv sugen på att komma bort en vecka, helt och hållet. Bara ligga på en strand och läsa bok efter bok. Det hade varit helt fantatiskt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla behöver den tiden för sig själv. Nu är den över för min del men oj vad mentalt utvilad jag är nu!

      Kram Anna

      Radera
  6. Men så fint du skriver och så bra att du haft en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har varit perfekt! Nu är det vardag igen!

      Kram

      Radera
  7. Vad fint! Och vilka alldeles underbara dörrar!

    SvaraRadera