tisdag 31 januari 2012

Att snubbla på målsnöret



Agnes och jag gick ner till Kinna för att lyssna på Annika Östberg. Hon skulle föreläsa om sitt liv före, under och efter sin fängelsevisit i USA. Jag tyckte det skulle bli galet intressant att lyssna på henne. Tyvärr hade väldigt många Markbor också tänkt den tanken och det var fullsatt långt innan hon ens klev in på scen.

Lite besvikna fick vi vända om. Vi slank in på Hemköp och köpte med oss lite glass. Vid 7-8 minusgrader är det inte någon risk glassen smällte i cykelkorgen inte! Både jag och Agnes hade riktiga äppelkinder när vi kom hem igen. Några blev glada för Tiramisun :)

Dock ger föreläsningsföreningen oss en ny chans i slutet av februari. Annika lovade att komma tillbaks när hon hörde hur många som molokna gick hem. Yes, då ska jag vara där i tid!

Nu har jag däckat i soffan och blir säkert sittandes där tills mannen kommer hem vid halv-tolvsnåret. Vad jag ogillar dessa sena tider. Men snart har denna veckan också passerat! I morgon är det en vanlig onsdag, på torsdag är det arbete hela dagen med Lärarförbundet och på fredag är det fredag!!!


Gonatt alla fina läsare! Kram Anna

20 kommentarer:

  1. Vilken tur i oturen! Jag ville också lyssna på henne men ligger ju sjuker så det fanns inte en möjlighet att komma iväg men nu tändes en strimma hopp...:)
    /Kram Camilla L

    SvaraRadera
  2. Klart du ska pröva att gå dit när hon kommer igen!!!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Å vad intressant att få höra henne prata. Jag lyssnade på hennes Sommarprat i P1 förra året och blev mycket tagen! Hopps ni får plats då nästa gång. ;-)
    Och glassen såg himla god ut!
    :-)

    SvaraRadera
  4. God morgon Anna!
    Jag skulle bara gärna höra en föreläsning med henne. Jag gav hennes biografi till min mamma i julklapp, ska ta och läsa den jag också. Hörde henne på Skavlan i höstas. Hon är uppenbarligen en människa som kommit långt med sig själv trots allt destruktivt som hon haft i sitt liv.
    Hoppas ni får höra henne nästa gång!
    Önskar dig en toppen fin dag Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Synd ni missade, för det hade nog varit riktigt intressant. Bättre lycka nästa gång!

    SvaraRadera
  6. Saltis, ja jag blev riktigt besviken och om de hade vetat hur många som kom skulle de säkerligen valt en annan lokal.

    Anna, jag vill också läsa den boken. Har bläddrat lite i den och den ser verkligen intressant ut.

    Fru Sederblad, nästa gång är jag på tå!!!

    Kramisar Anna

    SvaraRadera
  7. VAD synd!!
    DET hade ju varit fantastiskt att få höra henne. Hennes sommarprogram var bland det starkaste jag ngnsin HÖRT!
    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Wow, det hade varit riktigt intressant att höra henne berätta. Hoppas ni får plats nästa gång då :)

    SvaraRadera
  9. Annika, ja hon är speciell. Ska verkligen vara i tid nästa gång!

    Linnea, välkommen hit och tack för kommentaren <3

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Tråkigt med fullsatt lokal, tur att det kommer gå fler tåg! Men tiramisu är heller inte helt fel... ;-)

    Kram Carin

    SvaraRadera
  11. Hon var i Älmhult också tidigare i veckan, men jag missade föreläsningen. Det var säkert väldigt intressant!

    SvaraRadera
  12. Carin...det är aldrig fel med tiramisu hihihih!!!!

    Gottegrisen, Visst verkar det intressant!!! Välkommen hit förresten :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. God morgon!

    Så snopet att behöva vända hem igen, bättre lycka nästa gång. Det är säkert väldigt intressant att få lyssna på Annika live. Jag hörde en radiointervju med henne för några veckor sedan, mycket bra.

    Jag har en lugn och mysig morgon med bara bloggsurfande, mycket efterlängtat efter en vecka med ganska lite datortid. Jag får liksom lite abstinens när man inte hunnit titta in hos mina vänner på några dagar.

    Ha en jättefin helg!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  14. Lite snopet var det allt. Jag och Agnes hade bemödat oss med att cykla..det var galet kallt!

    Jag har inte heller hunnit med datorn så denna vecka och jag känner det kliar lite i fingrarna!!

    Önskar dig en jättefin Helg Elin!!!

    Kramisar

    SvaraRadera
  15. Tråkigt när man har sett fram emot något som sedan inte blir av men Tiramisu är minsann inte fy skam det heller (min favorit). Jag hoppas att ni får en ny chans snart.

    Nu är det fredag Anna och jag hoppas att du har njutit av en härlig kväll tillsammans med familjen. Ta hand om dig du fina och härliga virvelvind.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Jag lyssnade på Annikas sommarprat och sett henne på TV. Vad stark och strong hon är med tanke på allt hon varit med om. En person som berör!

    Synd att det inte blev något nu men bra att Annka kommer tillbaka. Och Tiramisu är inte dumt det heller ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  17. Anna,

    Jag har problem med min mail nu efter stölden...vet inte varför men hoppas det inte hänger ihop! Mitt svar har inte gått iväg. Kram

    SvaraRadera
  18. Lotta Sverige, TACK för dina underbara ord!!

    Lotta USA; Fy vad det kan ställa till med. Jag hoppas du får tillbaka det som du blivit av med.. <3

    Kram Anna

    SvaraRadera