söndag 8 januari 2012

The Voice

 Supersnyggosen Ola Salo har skaffat många till sitt lag.


Petter med den coola rapprösten!



 Den vackraste av alla röster tillhör Carola.



En kaxig liten Uggla!

Är det någon som missat The Voice ? Jag tycker att det är ett underbart program. Förnedrings-TVn lämnar oss en stund. Är det något jag avskyr så mycket som när folk talar om hur dåliga andra är. Jag har aldrig fattat vad som är det roliga i det. Hur som helst gillar jag program som "Så mycket bättre" och "The Voice" där man har en trevlig framtoning och fokuserar på fina egenskaper.

Uggla framstår ju som en human liten farbror när han raggar folk till sitt team. Petter utstrålar charm hela han. Vem skulle inte vilja vara i hans team? Carola ger ett mer säkert intryck om vilka hon vill ha i sitt lag. Sedan har vi den härligaste av dem alla. Ola Salo. To die for! Vilken god röst han har och vilka fina omdömen har ger alla! Wow, om man ändå kunde sjunga!

Det ska bli spännande att följa med de duktiga talangerna i deras utveckling!

Idag har jag spenderat sista ledigheten i köket! Bröd och bullar har bakats och soppa har kokats.Däremellan lite Spotify och några danssteg har tagits! Nu sitter jag här med böcker upp över öronen och smider planer för veckans lektioner! Hur fort går inte tiden! Det var verkligen inte länge sedan vi hade både jul och julledigheten framför oss...


Kram Anna

11 kommentarer:

  1. He he.... Det bara rasslar till! Så är lovet över... Har två som skall suga på den sista karamellen i morgon.... Bad med kusin på Kaskad och hade så gott man kan!

    Ha en bra start på veckan!
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hallå Anna!
    Ledighet har tyvärr en tendens att gå alltför fort!!! Jag känner mig dock redo för en ny vecka. Ett dygn i Köpenhamn gjorde susen!

    Kloka ord om tv-programmen. Jag hoppas att de negativa, förnedrande programmens tid är över. Nej, fram med värme, omtanke och positivt peppande!

    Jag läser bok ikväll. Mysigt! Texten är minimal i min pocket men den har börjat bra så det lär bli mkt läsande kommande kvällar.
    Hoppas du känner dig redo för skolstart ja eller jobbstart (!) imorgon.

    Önskar dig en toppen vecka Anna!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Jag är väl den enda som inte vet ett dugg om the Voice!!

    Jag sitter här nu vid köksbordet och kan inte låta bli lite pausar hehe. Måste ju läsa din blogg!

    Jag är på helt fel ställe, det hör jag. Nybakade bullar och soppa, kan det blir bättre? Den lilla torra saken som jag fick bråka mig till igår var ingen som jag kommer lägga till mina "bullmoments"
    Tacka vet jag 500-grammaren på cafe Saturnus i Stockholm, välfylld och lagom gräddad, mycket kardemumma. Tror de skulle bli en smashing hit här - det kanske vore något för mig, börja baka bullar på Manhattan ;)

    Ha en bra början på terminen och ta det varligt med nationella proven ;)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Har aldrig sett The Voice, men håller med om att det är så otroligt mycket roligare och ger så mycket mer när program lyfter UPP och pushar (på ett positivt vis) deltagarna istället för att köra över och trycka ner dem.
    :-)
    Hoppas du får en fin vecka nu när allt börjar igen som vardag hos er!
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Carin, Ja det har gått hur fort som helst!!! Kaskad verkar vara ett bra sätt att avsluta lovet på. Mina tjejer är sjuka båda två- Hosta och snuva så vette katten om de ens kan gå till skolan i morgon :(

    Anna, jag skulle nog behövt varit i Köpenhamn jag också!! Förresten, det finns inget som är så härligt som när man har en bok som man inte kan slita sig ifrån!

    Lotta, jag och en kollega till mig har varit nere på Cypern på utbildning (härligt att det var just på Cypern den utbildningen fanns!!!) och vi har skojat om att vi skulle öppna "Morsans kök" därnere och servera svenska "saker"!! Du får öppna en filial i NY :)))) Så blir vi kollegor också!! Nu är jag avundsjuk på dig för här sitter man trött som attan och ska ta sig till jobbet medans ni sover än! Hade gett mycket för att ligga kvar i sängen idag :)

    Saltis, Det har sänds 3 avsnitt än så länge av The Voice. Helt underbart program måste jag säga. Det ska bli spännnade när de är klara med uttagningen, har ingen riktig koll på hur de ska tävla mot varandra sedan men det återstår att se :)


    Hoppas ni alla får en fin start på veckan som kommer och som jag skrev på facebook..måndagar är underskattade dagar ;)

    Kram på er! Anna

    SvaraRadera
  6. Såg den amerikanska versionen i höstas, iallafall ibland.
    DET är helt rätt koncept.
    Här var Christina Aguilera den stora kvinnliga stjärnan, Carolas roll alltså.
    Sen var det CeeLo Green, Adam Levine och en countrysångere, Blake ngnting.
    Konceptet är så rätt, men jag är så mätt på sångtävlingar att jag bara såg det ibland.
    KUL då man hittar ett program som man gillar,
    SJÄLV väntar jag på att fyran ska börja sända sitt Swedish Masterchef!
    Älskade det!

    HA det så bra i vardagen!!
    Stora kramar!

    PS, vill du vara med i Show and tell från och med fredag?
    Länkar upp dig isåfall :-)

    SvaraRadera
  7. Annika, Yes I do :)))))

    Skriver i din blogg också!!

    SvaraRadera
  8. Ola Salo, så bra, så snygg och så cool. jag bara måste se honom i Jesus Christ Superstar.

    Jag har kikat på programmet och gillat det jag sett.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. Lotta,...jag håller bara med!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Gillade the Voice, även om jag inte sett alla program så tycker jag att det har en trevlig ton, precis som du skriver. Så mycket roligare att få se att artisterna är trevliga, roliga, schyssta människor än att de utmålas som divor etc.

    Tack för kommentaren hos mig, det uppskattas .-)

    /Heléne

    SvaraRadera
  11. Jaa,den här förnedringstv som varit de sista åren hoppas jag är över!

    Anna

    SvaraRadera