torsdag 25 augusti 2011

Un nuevo lenguaje!

Buenos Dias, Buenos Tardes och Buenos Norches ord som sägs vid vårt matbord just nu! Lovisa som för övrigt har namnsdag idag, har börjat läsa spanska och det repeteras för fullt! Jag skulle själv mer än gärna lära mig spanska. Spanien är ett mysigt land och det var väldigt länge sedan vi var där. Fina Katalonien med goda viner och Barcelona med La Sagrada Familia. Fina bad och härligt klimat. Jag var 16 år när jag besökte det för första gången. Det var på den tiden alla skulle tågluffa. Minnen för livet kom man hem med i alla fall!!!

Nog om Spanien! Här bokas resor för fullt. Cypern är ju som sagt nästan vårt andra hem nu för tiden :)
Nu ska jag förflytta mig till soffan från räkmackan! Leila står på programmet och hon är favoriten!

So long! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Spanska önskar jag att jag kunde! Det är #2 här i USA, nästan så att det är ett måste att kunna lite spanska. Vad härligt med Cypern....!

    Nog har min minnen från 16-årstiden....hm! Men roligt var det ;)

    Kram Anna!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr får jag stanna hemma denna gången! Tvillingarna ska åka med sin morfar. Ev att mannen i livet ska med :)

    Hihihi...vilken ljuvlig tid det var!

    Kram!

    SvaraRadera