fredag 12 augusti 2011

Att utmana..

Kan detta stämma tro? Nja, om man ser till förra inlägget så ligger det till så här! Jag måste motiveras. Precis som eleverna i skolan kan man säga. Och jag känner så här;

Efter en konversation på facebook med en gammal klasskamrat till Kjell och en gammal vän till mig bara blev det så att jag anmälde mig till detta eldprov- Göteborgsvarvet!  Visst och så tänker ni alla " Hur fasen är det möjligt?" Och hur är det då möjlig?"

Inte vet jag men jag såg det verkligen som en motivation. För 495 kr möjliggör jag träningspass, ett förhoppningsvis sundare liv och ett gladare humör. För visst är det så att om man rör på sig blir allt roligare och då blir man glad. Tyvärr är det så med mig att tiden har varit ett stort dilemma för mig och motivationen.

Nu kom detta då som en blixt från klar himmel. Jag har skissat upp en träningsplan som kan vara rimlig för mig att följa och framåt jul får jag utöka planen på ett annat sätt. Men det finns hjälp så jag är inte orolig det minsta. Ni kommer att få rapporter oavsett om ni vill det eller ej (!) här på bloggen och från det att jag började träna den 1 augusti ( är inte det ett klassiskt daum...) har jag hunnit med att träna varje dag och resultatet är över sex mil. Nu är jag en otränad person och jämför mig inte med elitmotionärer utan ska göra detta på mitt vis!

Nu sitter det säkert en och annan som idiotförklarar mig men jag är jag och det är upp till var och en att ha drömmar, visioner och mål. För mig är det ett ypperligt mål fastän liite häftigt mål.

Så nu hoppas jag att jag får se måånga bloggläsare som bor i min närhet i spåret! Kram Anna

6 kommentarer:

  1. You go girl!!!! hejja dig, klart du fixar det. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Vad bra du är! Jag minns när jag bodde där uppe, det var så nära till spåren. Minns att det växte kantareller på 5km spåret. Bra att du håller på så, så kanske jag får tummen ur. Jag behöver röra på mig, funderar på Corpus. Men nu är det ju bra att passa på ute när det går.
    Japp jag är i Fritsla, hade en tanke, tänk om du dyker upp, men det var ju inte den skolan du hade börjat på. men det förstod jag nästan när du skrev att du hade cyklat till jobbet.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vi får ha en liten date :))))

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härligt Anna! :) Heja dig och jag kommer att heja på dig hela vägen! Vilken kick, kraft och inspiration detta kommer att ge dig! :)

    Ha en fin helg och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tack fina Du!!!!

    Ha en fin helg också därnere i Skåne :)

    Kram Anna

    SvaraRadera