tisdag 9 augusti 2011

Dags att börja jobba!

Sitter i köket och är på väg ut på min lilla runda. Usch, lite tar det emot när det är mörk. Naturligtvis är det inte mörk ute men inne känns det ruggigt och höstigt. Det är tidigt på morgonen dessutom! Efter lilla rundan är det dags att åka till jobbet. Insåg att alla mina lådor med saker från arbetsrummet står kvar på min gamla skola och måste se till att de kommer till min nya!

Nu märks det att man börjar få en tonåring till i huset. Vi har bara haft ett barn hemma i natt för tvillingarna passade på att sova hos familjen Elzer. Vaknade mitt i natten och det kändes som det snart var dags att gå upp men det visade sig att klockan var halv två. Fröken Prada sjöng för fulla muggar i sitt rum samtidigt som hon satt på facebook. Men sedan blev det inget mer med det utan bums ner i säng!

Önskar er en trevlig dag vart ni än befinner er! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Tonåringar!! Tur att hon lyssnar på mamma :)

    Hoppas det blir en bra start efter ledigheten...det brukar var trögt men det brukar också kännas bättre än vad man tror när man väl är där....kram!

    SvaraRadera
  2. Började med ett mastodontpass på jobbet 11 timmar. Lämnade över schaman som jag gjort för personalen till kommande läsår. Nu har jag lämnat in nycklarna och börjar ett nytt jobb på en ny skola idag!!!

    Det brukar ta några dagar sen är det som om man inte varit ledig!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, nog är det spännande med tonåringar i huset alltid. Det är litesynd att all den där energin och orken försvinner med åren. Tänk vad jag skulle behöva den där tonårsenergin idag istället. ;)

    Det låter så spännande med ditt nya jobb Anna. Jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst och att du kommer att trivas bra. Lycka till! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera