söndag 21 augusti 2011

Årets första kräftskiva!




Lite kräftskivemys med barnen igår kväll. Alla var med utom Natalie. Saknar henne extra mycket vid såna här tillfällen. Jag hade bakat Ernstbröd och hade glömt av hur gott det var! Västerbottenostspajer med lite olika ingredienser, kex, vindruvor, ostar, bröd som Kristin bakat och mycket annat fanns på plats. Givetvis kräftor och räkor också.

Det var det första av många kräftskivor framöver. Förmodligen den lugnaste också! Nästa fredag bär det iväg till Schlagerkungen på hippa. Hjälp,vad sent det kommer att bli!!

Ha en fin söndagseftermiddag! Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Å så gott det låter! Trevligt att det väntas flera kräftskivor också

    Kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
  2. Ja det är så gott!!!

    Kram på er också :)

    SvaraRadera
  3. Mmm, så gott! Skaldjur i alla dess former kan jag helt enkelt inte få nog av. Det kan jag äta året om, men visst är det så att de där kräftorna smakar lite extra gott nu i kräftskivetider. :)

    Jag kan förstå den där känslan av saknad när inte alla barn finns med vid olika högtider och familjestunder. Det blir extra påtagligt då. Men jag är säker på att hon var närvarande hela tiden i era hjärtan. :)

    Ta nu hand om dig ordentligt Anna och ha en strålande fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera