lördag 20 augusti 2011

Att vara först uppe!

Den här bilden hittade jag på nätet och jag tycker den passar sig utmärkt en lördagmorgon som den här. Det syns att rutinerna börjar sätta sig. Halv sju vaknar jag och är pigg som få. Försöker väcka maken men det lyckas inget vidare. Han muttrar något om sovmorgon men vad fasen är det!!

Smög mig upp och inser att jag troligtvis kommer att få en lugn skön start på denna dag i alla fall! Har läst Borås Tidning, druckit kaffe och surfat runt på nätet lite. Med andra ord- dagliga rutiner!

Det ser ut att bli en fin dag. Jag hoppas jag hinner att vara ute i trädgården lite. Fast nu först ska jag göra två Västerbottensostpajer.

Kärlek. Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Att vara först uppe och njuta av tystnaden samtidigt som man njuter av en första kopp kaffe för dagen, det är mysiga mornar tycker jag :-)

    Västerbottenpaj låter himla gott.

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  2. Så roligt, jag skriver en blogg sen läser jag din. Ofta är det så vi tänker så lika om mycket. Sitter här också och njuter detsamma som du, läst, dricker kaffe och lugnet av att huset är tyst. Rutiner en mammas favorit. Vad duktig du är som gör dina pajer! Jag köpte i går att ha till kräftor idag. God morgon föresten ;)

    SvaraRadera
  3. Sara, godmorgonkramar till dig också!

    Mammaxtre, ja det är lite livskvalité på något vis :)

    Maria, jo den tanken har slagit mig också! Köpt paj funkar också. Det är det sociala som är viktigast :)

    Ha en bra dag på er! Kramar Anna

    SvaraRadera