lördag 20 november 2010

Tjuvstart rivstart och trögstart

Nu är glöggen i flaskor och vi har smygsmakat på den! Jättegod blev den. Helt klart värt att vänta i fyra månader på. Det kommer bli saknat att det inte längre luktar glögg i tvättstugan. Men å andra sidan är det inte försent att sätta en sats till ;)  Skicka ett mail om ni vill ha receptet;  anna.persson@mark.se

Vi har varit och gratulerat min pappa som fyllde år i går. Grattis lilla pappa! Min fina farmor var också där och när jag träffar henne kommer många fina minnen upp som vi gjort tillsammans och som också mina barn fått uppleva med henne. Hon är 88 år och pigg som en mört! Åh, lilla farmor!

När vi kom hem blev det lite middag. Idag var det premiär för hemmagjord kebab. Har ni inte provat det så rekommenderar jag er att göra det. Mycket enkelt och fantastiskt gott. Jag var skeptiskt till det när jag såg receptet men jag ville ge det ett försök.

Nu ska jag ta med mig en flaska glögg och ta med mig mannen för att tjöta lite skit med fina vänner bortanför kurvan. Jag har inte träffat en människa på hur länge som helst känns det som. Fast det klart jag har!

"..det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig där i natten...jag skulle fastna i min ensamhet om du lämnar mig nu" Underbara Winnerbäck. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar