söndag 28 november 2010

1:a advent



Då var det 1:a advent och nu känner jag verkligen att julen är på väg :) Städat är det och vi ska ner en sväng till julskyltningen nere i Kinna. Det är en mysig tradition. Kanske får man tag på någon julklapp också. Sedan får det väl bli lite glögg i kväll.

Gårdagen sprang iväg utan man hann blinka. Kjell var på hockey med jobbarkompisar och jag kunde i lugn och ro greja härhemma med lite pyntning. Han ska få gå och plocka lite ris till julbocken idag så att den står på plats till veckan. Tänk, vilken högtid julen ändå är. Både som vi firar den och som den firades förr. Vi går aldrig till julottan för jag tycker att det är skönt att sova! Men jag går gärna på julkonsert i kyrkan före jul. Jag åker till Öxabäck för att lyssna till Martinas kör. Den brukar vara såå bra.

Denna veckan som kommer känns lite lugnare. Skönt. Förra vecka var så jobbig när K jobbar sent och det är en massa kvällsaktiviteter. Nu ska jag mer njuta av det som är.

Ha en bra dag och glöm inte tända det första ljuset i adventsljusstaken :) Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar