måndag 29 november 2010

Lucia-tider med vemod!

Vi har börjat träna Lucia-sångerna i skolan nu. Jag får rysningar när man hör de första tonerna i Sankta Lucia. Så vackert! Jag såg framför mig Lucia komma med sina tärnor i mörkret. Det känns så vackert och vemodigt på samma gång. Det är konstigt det där med känslor och musik. Jag lyssnar ju som många av er redan vet enormt mycket på Lars Winnerbäck. En vemod som känns skön i hjärtat. Medan en annan som jag också lyssnar mycket på, Ulf Lundell, hans vemod gör mig mer vemodig. "Snart kommer änglarna att landa" är en sån låt som är jobbig att lyssna på. Jag har inget relaterat till den utan jag associerar mer till en ålder kring 15 år och tiden runt jul. Mer kan jag inte ens luska fram av mig själv. Ja, säkert står det för något som jag inte kan lägga ordet på.

Jag håller på att julpynta mitt klassrum. Med nyköpt gran och belysning blir det jättefint. Vi har hängt upp stjärnor, ljusstakar och lite lummer. Idag köpte jag det bästa av allt; en adventskalender...Elfsborg!! Den är grym! Vi är några i klassen som håller på Elfsborg men det finns en och annan IFkare och Helsingborgare! Men Hasse, min assisten, i klassrummet han håller på IFK. HAn kommer att bli grön av avund när han ser min snygga kalender :)))

Nu ska jag bege mig hem för att hihii göra två kransar till!!!Det börjar bli många nu :)
Jag hoppas att allt gått bra idag. Du vet vem du är! Extra kram till dig!

En katt i vantar fångar inga möss! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar