tisdag 23 november 2010

Åh, jag kunde inte motstå!

Idag har jag gjort det.. Jag brukar vara väldigt principfast när det gäller vissa saker. Som till exempel inte dricka julmust innan julafton, inte göra si eller så. Där hamnar också vår vackra hyacint. För det första köper jag alltid vita. För det andra så vill jag inte ha hem dem innan precis dagarna innan jul men i år har jag köpt tre stycken som jag ska ha til advent. Jag kunde helt enkelt inte låta bli. Så nu står de där i tvättstugan och väntar på att få komma in och värmas av lite grön mossa. Men det lär väl inte bli innan fredag man hinner sånt.

Det har varit fullt upp hela dagen och efter jobbet var det APT. Väl hemma var det till att vända i dörren. Agnes tappade bort sin älskade SVEA-mössa i skolan i går och hade hittat den i dag. Men när hon hade varit på basketträning hade hon glömt den i Kinnahallen... så det var bara till att åka dit! Mössan är åter i hennes ägor och nu får vi tro det blir lugnt och att den håller sig till hennes huvud!

Snön har kommit och det känns mysigt inför advent.Bara den får ligga och inte försvinna. Jag har gjort islyktor som jag ska ha värmeljus i lite längre fram. De blev jättefina och ligger i frysen. En av dem dekorerade jag med tranbär men än ligger den för frysning.

Den som behärskar ögonblicket hon behärskar livet. Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar