söndag 19 december 2010

Turkisk peppar VS polkagrisar

Det luktar jul i hela huset. Nu börjar det kännas att det inte är lång tid kvar. Barnen blir lite så där rastlösa, oroliga och smått jobbiga. De undrar hela tiden om jag köpt julklappar och var de i så fall ligger. Om sanningen ska fram har jag inte hunnit köpa så många än. Jag har jobbat mycket och på kvällarna har det varit fullt upp. Men va fasen det finns väl grejer kvar i affärerna?? Var en sväng på MM idag och folk handlar som om det vore den sista dagen den finns mat! Jag har handlat lite då och då så framåt veckan kommer jag att handla det sista. Men visst, julen är en stor mathelg då man samlas många samtidigt.

Nu står det en bricka full med knäck i köket och sprider juldoft. Jag har tidigare gjort knäck med polkagris och nu blev det knäck med turkisk peppar. Det smakade väääldigt gott!

Barnen är ute och skottar snö, det har kommit massor! Vilken fin jul det blir. Själv ska jag kika till ordningen i huset och ta en sväng ut i snön också! En snöängel hade väl varit fint i trädgården!!!

Trevlig fjärde advent! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar