tisdag 28 december 2010

Tillbakablickar!

Tänk vad ett år går fort i alla fall! Och vad mycket man hinner göra under ett år. Nu är det bara 3 dagar kvar och för att summera det som varit väljer jag att skriva följande rader:

Årets fest: Synd att man inte fick uppleva kräftskivan 2009 igen hos Åsa och Johan. Detta  årets kräftskiva fick ställas in pga sjukdom. Trist men nödvändigt. Men det får väl bli 1:a Maj festen då vi satt ute och grillade trots vårkyla. En fest där gästerna hittade hem framåt fem-tiden och vi hade hemliga gäster som tittade in! En del av gästerna höll eldvakt vilket jag var tacksam över!!

Årets konsert: Utan utan tvekan herr Winnerbäck på Trädgården. Alla och då menar jag alla godingar spelade han. Magiskt ögonblick när han acapella gick ut på scenen exakt 21.00 och började sjunga "Anna, bussen här utanför går ingenstans". Wow, säger jag bara. Halleluja Moment!

Mycket annat skojsigt hände. Vi var på "Dyngkåt och hur helig som helst" med underbara Mia Skäringer från Solsidan. Som vi skrattade! "Sex And The City 2" hade premiär i maj och jag och Åsa tog med oss mina äldsta tjejer och såg den. Hyfsad bra tycker jag! Vi packade tåget fullt och drog ner till Malmö för att kolla KISS-konserten. Underbart roligt! Sofia bjöd på enmans-show som heter duga eller ruumpa! 4 par var vi som fick uppleva detta! Ser gärna en repris!! Midsommar firades hos Åsa och Johan varvid dansen skedde i Mariebergsparken. Det blev några besök i Varberg och i Espevik men sommaren gick fort och alla hade semester olika veckor. Men vi var inte sena att fira alla som gick på semester eller alla som börjat jobba!!

Jag och Kjell tog med oss tjejerna ner till Cypern i nästan 4 veckor. Vi besökte Nissi Beach, Fig Tree Bay, och massor av andra fina stränder. Lite för varmt var det när temperaturen steg mot 48 grader.Vi fullkomligt älskade AC´n!! Vi rörde oss världsvant mellan taxibilaar och bussar i hela Agia Napa, Protaras och Paralimni! Våra trevliga grannar Åsa och Johan kom ner 1 vecka och det var fullt ös! Hur skoj som helst! Cypern börjar kännas som ett andra hem numera.

Väl hemma var det skola igen och vardagen blev verklig igen! Det blev några kräftskivor men trycket mot 2009´s års kräftskiva fanns inte. Men det betyder inte att det inte var trevligt!

I oktober åkte jag ner till Cypern igen tillsammans med 4 kollegor. Kurs var anledningen och mycket lärde vi oss. Besökte Nicosia, Phafos och Limasol. Bodde gjorde vi i Paralimni och jag kunde umgås mycket med Natalie!















Jag hoppas på ett lika roligt 2011 och jag önskar Er alla fina bloggläsare Gott Nytt År!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar