torsdag 16 december 2010

Julbord, PIM och tvillingar!

Två julbord på samma dag känns ju lite mycket. Idag blev det verklighet då skolan bjöd eleverna och lärarna på julbord i matsalen. Det var verkligen uppskattat bland alla. Sämst var att de bara fick ett glas julmust. De kunde gott få två glas då julmat är törstande.

På eftermiddagen eller närmare kvällningen var det dags för min PIM-examination. Det var förvisso länge sedan jag var färdig med den men nu skulle man examineras också. För mig har PIM varit roligt och jag har lärt mig massor även om jag kan en hel del data. Det var också roligt att se vad de övriga 15 lärarna hade gjort för film. Men bäst av allt var att min färgstarka, fina, glada kollega, nej inte du Marcus denna gången heller (!) som annars är hemma och tränar upp sig kom dit. Det var sååå roligt och jag hade så mycket jag skulle vilja berätta för henne men hann inte hälften.

 Dessvärre var jag tvungen att smita tidigare för det vankades julbord igen. Denna gången med Lärarförbundet på Skrädderiet. Sprang iväg från jobbet och fick en smärre chock när jag kom ut till bilen. Helt igensnöad och sedan hade det frusit fast på rutorna. Jag och Annica stod där och skrapade och skrapade. Mina fingrar var helt bortdomnade av kyla. Hem och hämta K och byta kläder. Jag hade nästan krängt av mig tröjan i bilen och for in på toaletten hemma för att göra mig i ordning. Kvick ner igen och det var helt ljuvligt att komma in på varma Skrädderiet och den miljön. Åt ett gott julbord med trevligt sällskap. Roligt var det att träffa Lena igen som gått och fått två små söta tvillingtjejer!!! Vi hade en del att prata om! Minns när mina små knyten var små för snart elva år sedan!

Jag kan avslöja att jag fått glädjande besked i dag!!!!!


Sov gott alla fina bloggläsare! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar