fredag 10 december 2010

Grannaste granen i grannskapet

Snart dags för julgran. I många år har jag köpt en Kalle-Anka gran eller Kungsgran som den heter igentligen. När vi flyttade in i huset blev granen en jätte eftersom vi har så högt i tak. MEN i år ska jag ha en helt vanlig gran från en helt vanlig skog! Det får gärna vara hög och gärna spretig bara det är en vanlig gran. Fråga mig inte varför jag plötsligt ändrat mig men så är det och så blir det!
Vad har ni för granar? Hur tidigt tar ni in den? Jag har satt in tre små små vanliga granar som mer pryder sin art men de är inte dekorerade. Kanske är 45 cm och ynkliga och taniga men coola!
Den riktga julgranen kommer inte in förrän den 20-21 december. Jag vill njuta av alla paket som ligger under den några dagar före jul! Barnsligt va!!

Idag har vi firat Lucia på skolan. Min klass och Maggans klass har stått för själva firandet tillsammans med småttingarna på förskoleklass! JAG ÄR SÅ STOLT!! De var så fina och så duktiga! På tisdag kväll ska de få lussa för föräldrar och syskon. Jag ska ta med mig min familj så de också får se!

Då var det sista Idol ikväll då. In i det längsta höll jag på charmige Olle men förra veckan fick han packa sin ryggsäck och dra. Minna och Jay är kvar och jag hoppas på Jay. Han är grym. Gillar inte hans liv men å andra sidan är det inte det som ska bedömas.

Ta det lugnt i julbestyren. drick en glögg, lyssna på lite julmusik, kärlek! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar