torsdag 30 december 2010

Cola light VS vanligt vatten


Fortfarande sjukstuga på Kinnastensvägen. Men idag är det första dagen Kjell jobbar i alla fall. Klockan ringde kvart i fem och jag kände trots influensan att man skaffar sig fort ovanor! Men jullovet är ändå skönt för man kan ladda batterierna igen. Lugnt sakt kan mna ju säga att jag gjort! Datorn och TV har det blivit mycket av eftersom jag inte orkat något annat. Måste ju fördriva tiden på något!

Det som är bra med att vara sjuk, om man nu kan säga så, är att man inte äter något! Finns inget man är sugen på. Jag har lagt ner light-läsken mot vanligt vatten och det har funkat. Tänk att jag för några år sen var helt beroende av Cola Light. Jag drack enorma mängder men helt plötsligt en dag slutade jag. Tyvärr bytte jag till Sprite Zero istället och ibland har det blivit Seven Up light. Men nu ska jag sluta. Vatten och lightsaft funkar det också. Jag vet att lightsaft kanske inte är det bästa men eftersom jag har diabetes vill jag inte dricka vanlig saft.

En promenad har det blivit varje kväll också. Men ingen för motionens skull utan mer för att få frisk luft i lungorna. Lilla Humlan har också vartit med och hon trippar på små lätta tassar.

Natalie har fått boka om sin flygbiljett. Annars hade hon åkt hem i morse. Det hade inte funnits planer på att hon orkat åka ner till Cypern igen. Nu åker hon istället ner på tisdag och jag får rå om henne några extra dagar!

I morgon blir det nyårsfest och jag är så himla glad över att inte vi ska vara här! Det hade inte gått. Vi ska istället fira nyår hos den gode grannen tillsammans med många andra vänner. Kan undra om han har något på gång...Vi ska i alla fall ha med oss ett pris för det vankades lekar!! Roligt!

Lyckan smiter in genom en dörr du inte visste du lämnat öppen! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar