onsdag 8 december 2010

Decembernatten glimma och gnista


Nu är det färdigbakat för i jul tror jag! Idag blev det de klassiska ringarna som farmor alltid bakar. Signe är galet tokig i dem! Sedan gjorde jag det lätt för mig och bakade skurna pepparkakor. Vips var de färdiga. Nu kan man börja städa och pynta färdigt utan att stöka ner alltför mycket. Jag ska göra den stora julbocken som ska stå vid ytterdörren. Fredag är deadline för den!

Allt är verkligen vackert ute. Vädret är perfekt. Bara att njuta av alla ljus, granar och andra fina saker som lyser upp i decembermörkret.

Vi tränar för fullt på Lucia i skolan och på fredag firar vi i Konserthuset i Kinna. Jag är såå stolt över eleverna som är fantastikt duktiga. På tisdagkväll bjuder vi föräldrarna på en uppvisning som heter duga!

Har ni skickat era julkort än? Tror inte det är förrän nästa vecka som är sista dagen att posta dem. Jag har en hel kasse som jag ska skicka iväg. Skönt man skrev dem för ett tag sen!!

Lyckan är inte målet, lyckan är resan dit! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. ÅH kan du baka sådana ringar, gjorde alltid min svärmor också. Viveca

    SvaraRadera
  2. Med farmors gamla recept!!! De är guld värda de där gamla recepten!

    HA en bra dag Viveka!

    SvaraRadera