måndag 6 december 2010

"Jul på Kinnasten"

Årets glöggfest hos Anna o Kjell gick av stapeln i fredags. En efterlängtad och välplanerad sammanskomst med grannar och medlemmar av SOTA föreningen. Vi får komma och njuta av julstämningen på Kinnastens "tomteverkstad" hos familjen Persson. Detta hus som andas jul redan 1 december. Många är vi som förundras över Annas förmåga att inte bara ro runt en storfamiljs vardagsaktiviteter utan även få gjort allt som vi "normalfruar" endast har på vår "skullegärnanångånghinnaprovapå-lista"!!
Mor Anna stånkar korv, gör egen glögg, avverkar nya recept på julmat, julgodis och Ernst-påfund på samma tid som jag endast hunnit kolla ifall alla ljus fungerar i fjolårets elljusstake...

Vi grannar häruppe på kullen anammar Mor Annas kärlek för julen och försöker ta vara på adventstiden. Igår blev det ett gemensamt besök till Kinna kyrka och julkonsert för att fylla på julstämingen. Spontana besök om kvällarna med tända ljus o glögg för att få skratta och ta del av varandras dag är också nåt som Mor Anna bjuder in till. Jag är så glad att jag lärt känna denna fantastiska tjej som verkligen inspirerar till att vara positiv och ta vara på det goda i livet. Vi grannar ser nu fram emot  nyårsfest hos fam. Johansson där vi kan planera nya upptåg o resor med detta härliga gäng.

Detta inlägg är en hyllning till julen och min fina vän "Mor Anna"!!!!

Kram Åsa

1 kommentar:

  1. Meen tack snälla fina åsa för dessa ord. Om jag inte minns fel eller har fel är du själv en stor inspirationskälla med ditt vackra hem. Där står julen också för dörren och man känner sig varmt välkommen!

    Kram Anna

    SvaraRadera