torsdag 2 december 2010

En liten god gärning!

Uppe tidigt idag med. Kjell befinner sig redan på jobbet och jag håller på för fullt med mat som jag ska ha i morgon. Lite vänner som ska förgylla fredagskvällen. Jag ska bjuda på något nytt som vi själva inte ätit någon gång. För det mesta brukar jag prova maträtter med familjen innan jag bjuder andra men det har liksom inte hunnits med!

Jag har dekorerat min entré med lite ljus, blommor, kransar, lummer och äpplen. Det är bara det att äpplena försvinner nattetid. Först trodde jag det var tomten som var sugen ;) men de söta rådjuren är hungriga! Jag förstår att de är jättehungriga så igår la vi ut äpplen på ett annat ställe så de kan få något i sig. I morse såg jag hur de trippade runt i trädgårdarna hos grannarna. De är så söta.

Nu är tid hög tid att puffa på resten av skaran som sover i sina varma sängar. Inga problem att få upp dem nu i julkalendertider!

Ha en bra dag önskar jag dig! Kram Anna

1 kommentar: