måndag 18 juli 2011

Sparka igång mig tack!


Den här vackert blå tisteln hittade jag på Cypern. Den var faktiskt en färgklick i det karga landskapet. Vi badade på en plats där det var klippigt och brant. För att ta sig ner till vattnet fick man gå nerför en lång trappa och där växtre det massor av tistlar.

Men nu är man tillbaks till sin egen trädgård som för övrigt inte är så mycket trädgård i år. Vi har ett litet söt par hemma hos oss som älskar vad som bjuds i trädgården. Herr och fru Bambi. Han är en ståtlig yngling som har begåvats med två horn som är ungefär 20 cm och med dem gnider han sönder stammen på mitt körsbärsträd som jag planterade i våras. Tillsammans beställer de Mårbacka till huvudrätt och Penséer till efterrätt. Dessvärre kommer det upp nya blommor som dock aldrig blir mer än knoppar.

Lite glad är jag över att de inte är intresserad av att krydda maten så min lilla köksträdgård av kryddor består. Jag gillar att använda mig av färska kryddor i matlagning. Det är härligt att gå ut och hämta dill, timjan, citrontimjan, basilika och citronmeliss. Det både doftar och smakar.

Idag ska det bli lite gjort hos familjen Persson. En gräslig Pradagarderob ska städas och fönstren ska putsas och är det så att jag fullkomligt måste ha något mer att göra så ska jag fixa och dona i småtjejernas rum. Men först ett besök i skogen!

Ha en bra dag! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar