onsdag 13 juli 2011

Jag är här!

Åh det känns som evigheter sen jag bloggade! Internet har kråglat och vi har inte varit hemma. Nu äntligen får jag skriva några rader..

Det är lata dagar, sena kvällar och tidiga morgonar. Detta med tidiga morgonar är inte frivilligt utan vi har en granne som låter sina hundar skälla konstant mellan sju och nio på morgonen. Inte en människa kan sova. Det får väl bli väl mitt på dagen men varje morgon sedan jag fick sommarlov har det varit likadant. Fönstret går inte att ha öppet för då låter det som om hundarna är där och skäller. Gud va less man blir.

Vi har varit nere i Åsas stuga vid kusten. Flabbat och pratat allvar och flabbat igen. Där fick vi en första klassens lektion om överklasslivet á la Solsidan. Det är med stor stor glädje jag infinner mig i Svensson-skaran! Oh my god!

Kantarellsäsongen är i full gång! Agnes håvar in de ena kantarellerna efter de andra! Det luktar så gott när vi steker dem till kvällsmat. Ett och annat blåbär är också plockat. Gott både i pajen och i frysen! Vi har inte bestämt oss för vart vi åker nästa vecka men vi får se!

Nu blir det snart fotboll för hela slanten! Sveriges duktiga damer ska förhoppningsvis slå ut Japan i semin och ta sig till finalen. Heja heja!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar