lördag 23 juli 2011

Äntligen..

         En liten bild på "nya" lampan i köket. Just nu älskar jag den!


Vi bestämde oss för att ha en trädgårdsdag när vi vaknade. Jag hade ju som sagt något att göra med mina fönster...Gud, vad skitiga de va! Spröjsen och fönstren fick sen en rejäl skuromgång om man säger så. Nu är de rena och fina på utsidan och om en liiiten liiiten stund ska jag putsa till dem på insidan också. Det kändes bra att få gjort det.

Jag har haft lite underhållning av min granne som köpt ett tält som skulle provuppsättas! Alltid kul att titta på andra medans det är mindre kul att göra det själv!!!  Tror vi underhöll varandra om jag ska vara ärlig. Han såg dessvärre inte mina fadäser jag gjorde med 3 av de nyputsade fönstren....! Tjoho va bra!

Kjell klippte gräset och vi tog undran våra blommor i blomlådorna som den trevlige Kinnastensbocken mumsar på nattetid. Jag får åka och köpa lite nya blommor på måndag. Lite svårt mitt i säsongen men jag ska nog hitta något. En liten tur till Loppis kanske också kanske :)  Jag har några projekt kvar innan jag känner mig färdig.

Har ni sett alla dessa snygga trasmattor av Deminjeans. Ghaa, så coola de är. Lovisa ska få en i sitt rum och kanske Gabriella vill ha en hon också.


Ta hand om Er och en härlig lördagskväll önskar jag er alla! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Läcker lampa Anna! :) Skönt när man hittar precis det man letar efter och det blir riktigt bra. :)

    Vad duktig du är som har gett dig på dina fönster. Jag borde göra detsamma här hemma. Jag tror att en helt ny värld skulle öppna sig om jag putsade dem. ;) Mmm, det blir nog ett projektför nästa vecka. Efter att ha befunnit sig i en målarbubbla under flera vecor är det dags att ta tag i allt annat som har fått vänta. ;)

    Ha en fin söndag kära Anna och njut av dina vackra fönster!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Målning är kul!!!

    Ja, fönstren blev som nya ;) Vilken skillnad!!! Har ett kvar men det ska jag ta idag.

    Ha en fin söndag du också :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!Jaså nu har du putsat fönstren det skulle du ju gjort förra veckan, eller var det inte så? Du fick igång mig på fönsterputsning då så jag har sett ut i en hel vecka. Tack för puffen och ha en bra dag!
    Kram Else-marie

    SvaraRadera
  4. Äntligen Else-Marie är fönstren putsade!!!! Det tog verkligen lång tid att komma igång men kul att du också får se ut!!!!!!

    Hoppas allt är väl med dig. Vi måste ses snart!!

    Kram Anna

    SvaraRadera