torsdag 10 mars 2011

Idag bjuder jag på den!

Att vara människa är inte alltid lätt och det gäller ju lärare också. Lektioner är planerade och mycket kan gå rätt och mycket kan gå fel. Jag har råkat ut för det som säkert alla andra lärare också. Mer eller mindre kan man ju prata bort sig men ibland kan man ju undra när man plötsligt målat in sig i ett höre där det är totalstopp!!

Min fina kollega har bytt sin höftled och har just kommit tillbaka till klassen igen. Men ungefär vid den tiden hon opererades började vi läsa om kroppen. JAg skulle då lite pedagogiskt rita ett höftben med tillbehörande kula. Jag ritade på och det blev riktigt bra måste jag säga. Eleverna förstod och lektionen efter skulle jag göra samma sak i en annan klass där vi också läste om kroppen. Jag ritade lite kaxigt ett höftben och ju längre jag ritade ju mer insåg jag att jag snart skulle få ett problem. För höftbenet såg inte alls ut som ett höftben utan mer som något helt annat. Jag kände hur svettigt det blev och jag fick plötsligt stora svårigheter med bilden på tavlan!!!! Jag hade just hyllat mannens allra bästa vän :)

Idag har det hänt igen... Jag hade lönesamtal och blev lite sen till engelskalektionen så min kollega hade kört igång med en lek som heter "Simon says". Jag lovade eleverna att vi skulle fortsätta leken senare under lektionen vilket vi också gjorde. Jag gav instruktioner om Simon says och det var då jag sa: Simon says; Close your mouth. och sedan: Simon says open your mouse... Fattar inte hur orden slank i munnen på mig och jag har ju inga tafatta elever precis utan de skratta och de skratta och skrattade igen. Jag tappa fattningen själv och började lätt skratta. Visst är det skillnad på att öppna din mun och öppna din mus ;)
Men som sagt, den bjuder jag på !

Gonatt alla ni! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar