måndag 14 mars 2011

Händelserik dag!

Börjar nog bli lite sentimental när jag tänker på att Niklas och Kristin snart ska åka. De var här och gjorde oss sällskap till kvällsmaten innan. Det var fullt hus !!. Mysigt! Jag hade bakat en sockerkaka och Lovisas kompis Ida fick äta den alldeles varm eftersom hon skulle hem.

Barnen har varit lediga idag och kunde kosta på sig en välbehövd sovmorgon. Lärarna fick minsann jobba! Vi startade dagen på skolan och drog vidare till Lyckeskolan för utställning. Det blev lunch på Rårörda Lingon för att sedan avsluta dagen med en föreläsning med Barbro Bruce. Lagom sömning kom jag hem och fann mitt hus i en enda röra! Det blev till att kavla upp ärmarna och ta tag idet!

Slöläser Aftonbladet på nätet och ser grymma bilder från Japan. Vilka vattenmassor..och vilken rädsla det är för radioaktiva ämnen. Är glad för att jag bor just i Sverige.

Jag tror jag ska krypa ner och ta med mig en bra bok eller min fulltecknade almanacka och börja sortera bort onödiga saker. Mer tid för barnen prioriteras!!

Love piece and understanding! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar