söndag 23 januari 2011

Sparar hår till påsk..

Söndagen har avslutats med ett bad. Håret har varit i inpackning några timmar och nu hade det bara vart en klippning som suttit fint. Håret börjar ju likna en sopkvast och för den delen kunde det vara till nytta att spara det till påsk ;) Så man blir en stilig fröken som sätter sig på kvasten och drar iväg! Kanske träffar man någon känning!! Påsk ja, den är sen i år. 22 april närmare bestämt. Påsk är den högtid jag gillar mest på ett vis. Julen är ju allt men påsk är en annan grej. Det är inte så hysteriskt. Man städar lite, tar in lite ris, kokar ägg och målar vid köksbordet och man dricker lite äggtoddy med goda vänner. Det är 4 dagar som man kan ha lite fest och ha trevlig. Vädret brukar vara hyfsat och solen den brukar vara med den också.

Förr åkte vi alltid till Lalandia om påsk. Nu är det 2 år sedan sist. Det var njutbart. Våren hade kommit mycket längre än hemma hos oss. Lek hela dagarna och mys i soffan på kvällen eller en bowlingmatch inne i själva stora byggnaden.

Men det funkar lika bra hemma. Jag brukar sätta ut blommor vid trappan och bara njuta. Som säkert ni andra också gör!!

Min hund är galen. Hedda löper och han springer Marathon-lopp inne i huset. Jag vet exakt numera när Hedda är ute på promenad! Hua, hur länge ska det hålla på denna gången tro? Jag är evigt tacksam för att Freja bara löper en gång om året. Olle hade annars varit en kastrerad vovve :)

Ha en trevlig stund med Solsidan :) Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar