tisdag 4 januari 2011

Saknar, städar och diskuterar!

Sitter här och saknar och saknar. Det har bara gått 45 minuter sedan hon åkte. Men den 17 februari ses vi igen på Soliga Cypern! Jag är glad över att hon kom hem över jul i alla fall.

Vi städar graderober för fullt! Tänk vad barnen växer ändå. Nu känns den tom! Borde kanske varit ute på rean i alla fall. Men bättre att ha lite kläder och använda dem alla än massor av kläder som bara ligger där. Lovisa är inne i Borås med fina kompisarna Ida och Linn, Linns syster Maja och deras mamma för att titta på Änglagård. Jag är lite avis på dem och hade gärna följt med! Men Änglagård finns kvar en annan dag.

Diskuterar på facebook om månadskostnad på mat. Gud, vad dyrt det är att handla mat. Nu ska jag försöka tänka lite mer ekonomiskt på vad man lägger i kundvagnen. Planerar man i förväg funkar det bättre. Jag tycker att det är helt OK att snåla lite på veckorna och unna sig lite godare på helgerna. I vår familj äter alla utom Kjell lunch på skolan och sedan äter vi alltid middag på kvällen. Undrar hur ni gör! Har man bra basvaror hemma så behöver man inte handla så ofta och där kan man spara in en hel del. Roligare att resa för pengarna och inte äta upp dem!! Eller hur!?

Vänskap mångdubblar glädjen och delar sorgen. Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hade inte jag haft barnen hade jag nöjt mig med något enkelt på eftermiddagen/kvällen men barnen tränar och då tycker jag de bör äta bra kost(sen finns diabetesen i familjen)så jag gör husmanskost på vardagarna. Dyrt, tröttsamt och ibland jäktigt men så viktigt för oss. ......man behöver ju inte äta oxfilé och sjötunga mitt i veckan för att det skall smaka gott. Lyxen och långkok tar jag på helgen. Går det att spara och resa så......go for it!!! Förstår din längtan, barnen sitter i ens hjärta och den saknaden måste göra ont. Fint skrivit.

    SvaraRadera