tisdag 18 januari 2011

Det rusande tåget...Tiden

Ibland är det lite svårt att få tiden att räcka till att blogga. Men blogga är avkopplande och det måste jag ha lite utav varje dag. Det går inte att bara jobba hela dagen och komma hem och fortsätta att jobba hemma! Småtjejerna har massor av läxor som ska göras och då är ett par minuter vid bloggen ett bra sätt att blåsa ur allt i huvudet!

Jag önskar att ett dygn hade fler timmar. Tycker inte alls att jag hinner med det som ska hinnas med eller vill hinnas med. Nu sitter jag här och nästan tycker lite synd om mig själv. Inte för att det är det men jag skulle vilja ta ett bad, dricka lite vin och lyssna på Winnerbäck. Kanske äta en god middag. Verkligheten ser i stället ut så här; trött, badrummet upptaget, förvisso kunde jag sätta på Spotify och Winnerbäck men det gör jag inte, middagen består av lite rester av köttfärsås utan pasta. Det ser ut som om jag får koka upp lite pasta och äta upp den där köttfärsen..eller får det bli varma mackor spetsat med lite ost ;)

Den där fotokursen jag ville gå blir nog inget med. Så många tisdagar som är ämnat för annat. Men nästa gång Fia, då går vi!

Kärlekens vägar är olika. Kvinnor föredrar omvägarna medan männen vill ta kortaste vägen! Kram Anna

1 kommentar:

  1. Det är så sant Anna att det kan vara svårt att få tiden att räcka till för allt som man vill göra. Men kanske hade det kvittat hur många timmar dygnet hade haft, människan hade nog velat ha ännu fler iallafall. ;) Kanske är det så att vi helt enkelt vill för mycket, har för stora ambitioner för våra dagar som vi aldrig lyckas uppfylla. Och istället för att fokusera på allt som vi faktiskt HAR gjort under en dag är det lätt att fokus hamnar på allt som vi INTE hann med. I slutet av dagen tror jag vi mår bättre av att tänka på allt som vi gjort. Och är det något vi önskar vi hade gjort är det kanske läge att prioritera det nästa dag istället. Lätt att säga jag vet, men faktum kvarstår ju att vi alla har lika mycket tid på ett dygn och att vi alla väljer vad vi lägger vår tid.

    Jag hoppas att det blir tid för din fotokurs. Inspiration och glädje behöver vi alla mycket av. :)

    Sköt om dig kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera