måndag 10 januari 2011

Drömmar, socionomer och benbrott!

Den här goda tidningen köpte jag för att det var första dagen på jobbet idag. Inte för att jag behövde uppmuntras utan mer för att jag har världens bästa jobb. Jag vill aldrig byta!! Det skulle vara en inredningsbutik á la Grandmas i Göteborg! Då skulle jag nog överväga att byta. Men det finns inget som är så givande som att arbeta med människor. Då jag började att studera valde jag mellan lärare och socionom. Jag har aldrig ångrat mig! Därav min fina tidning! Jag älskar att sitta och bläddra i dem. Drömma och planera. Helst av allt skulle jag vilja ha ett gammalt hus lite utanför Kinna men just där jag befinner mig i livet får det vara bra med ett nybyggt. I Fritsla finns många grymma hus men jag behöver bo nära nära centralorten! Men en dag ska jag ha det där huset. Fick ett meddelande av min vän Åsa härromdagen och hon hade hittat huset för oss...på den engelska landsbygden! So here we come!

Här är en lugn kväll. Barnen är ute och halkar runt på vägen och jag håller andan för arm- och benbrott! Det hinner vi inte med nu.

Vila lugnt! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Skall du med på fotokursen? än finns det platser kvar!

    Hoppas vi syns där!God fortsättning...
    Kram Louise

    SvaraRadera
  2. Ja, jättegärna!!! Var och vem har den?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Gert Olsson undervisar hos studie förbundet-vuxenskolan i en studiecirkel som börjar 18 januari. Här kan du läsa mer och se telefonnummer för att anmäla dig( se nedan). Nu var det bara 5 som anm. sig och det behöver vara mist 6 för att köra kursen.... så anmäl dig!!!

    http://naturevisions.se/index.php?option=com_content&view=article&id=81:kurser-2011&catid=19&Itemid=3

    SvaraRadera