torsdag 6 januari 2011

Livet

                                                  Bild. Lånad på Internet.

Att möta nya människor är så intressant och spännande tycker jag. I går var jag med om ett sådant möte och det var grymt trevligt! Att höra andras berättelser om livet. Det gör att man hela tiden tänker om och vad som är viktigt. Som sagt jag har lärt känna en mycket sympatisk och trevlig kvinna.

Niklas och Kristin kom förbi en stund och de åt lite varm smörgåstårta med oss. Båda skulle iväg på sitt och sedan hamnade vi andra i soffan för att titta på en gammal Bond-klassiker "Goldfinger". Det var skönt att ta det lugnt och runt midnatt drog jag mig tillbaka. Nu är julen nästan borta hos oss. Lite adventsstjärnor och ljusstakar lyser fortfarande upp lite här och var. I morgon börjar jobbet igen och jag är lite sugen på att plocka ner allt det som är kvar idag! Det har snöar lite inatt och jag ser att ett par grannar är på väg ut med skidorna.

Igår funderade vi på att gå ut och grilla lite korv idag och det kanske blir så. Vi får se hur mycket som hinns med.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Det låter som ni har det hur mysigt som helst hemma hos er. :) Och jag kan bara hålla med dig, det ÄR så intressant och spännande med möten med andra människor. För visst är det så att vi alla bär på en historia och är man bara villig att ta sig tid att lyssna kan man få höra det mest fantastiska, sorgliga, tragiska, hoppingivande och underbara.

    Ha en härlig helg kära Anna!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Du har lika mysigt du hemma Lotta..och påhittig är du också!!
    Men visst är det fantastiskt att lära känna nya människor!

    Trevlig helg till dig också! Kram Anna

    SvaraRadera