torsdag 27 januari 2011

Att läsa är roligt!

Meen så trött jag var i morse när klockan ringde. Snozade mååånga gånger innan jag kom upp. Det finns en orsak till det och den är att jag inte kunde släppa min bok jag köpte igår. Jag läste och läste och till slut gick ögonen i kors. Jag gör reklam för den ännu en gång; "I grunden utan skuld" av Viveka Sten. Och som vanligt försöker jag ligga steget före. Jag vill veta vem mördaren är innan författaren avslöjar honom/henne. Det finns ju vissa strategier när man skriver deckare..

Jag hann inte mer än hem idag innan vi var tvungna att snabbt till affären för att handla. Och jag hade precis glömt av att vi skulle till Lyckeskolan för att lyssna på deras profil. Lovisa är den första utav barnen som väljer Lycke. De andra fyra har gått på Ängskolan. Så här i efterhand tycker jag inte att den skolan skulle vara bättre än andra men ungarna har trivts. Det enda som jag var emot var alla dessa resor som gjorts. Säkert jätteskoj för barnen men jag minns när Kristofer skulle till Klövsjö och Natalie och Niklas till Barcelona inom lopper av 3 månader. Det sved i plånboken just då. Man gick hemma med de tre små och Kjell jobbade. Men man får glädjas med dem. Jag vet att Barcelonaresan med Camp Nou var en höjdarresa för dem och ett minne för livet. Att tillsammans med jämnåriga få uppleva detta. Även om vi rest med barnen så blir detta en annan grej.

Nu är det dags för kvällsmat och sedan blir det boken.

Ha en trevlig kväll och på återseende! Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Det är en härlig känsla när man läser en riktigt bra bok som fångar en så att man inte vill lägga den ifrån sig. :) Jag har inte läst den boken så tack för tipset. :)

    Jag hoppas allt är bra med er och att ni har en fin helg framför er. Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Allt är bra..och boken är nu utläst! Den var väldigt bra och jag kunde inte lägga ifrån mig den!

    Ha en bra helg du också!!!

    Kram Anna

    SvaraRadera