onsdag 26 januari 2011

Pannkakor och mördare

Igår var Niklas och Kristin här på pannkaksbjudning! Jag fick ett litet SMS från sonen vid lunchtid där det stod "Bjuds det på pannkakor om jag och Kristin kommer?" Jo, vad gör man inte för sina närmaste! Stod och stekte pannkakor tills jag osade likadant. När jag nästan är färdig nämner han att han kan tänka sig ta med sin pannkakor till jobbet...mera pannkakor!

Jag köpte ju en cool fotölj på loppis i lördags för 100 riksdaler. Den ska jag klä om men jag har lagt två plädar över den för tillfället. Den är som gjord för en perfekt lässtund. Och det passar ju ypperligt att slå sig ner där ikväll nu när jag köpte en ny bok. "I grunden utan skuld" av Viveca Sten. Jag gillar hennes sätt att skriva. Lite kryptiskt men ändå enkelt. I samma affär som boken inhandlades träffade jag en berömd kollega. Det var så jätteroligt att se henne igen. Vi pratade i förbifarten för hennes man ångade vidare i affären och min man stod och stampade för att vi skulle betala! Såna är de..karlarna!!! Men ack så goda och behövliga!

På fredag är det jag, Elzer, Cissi och Matilda som ska stå för månadsfikat på jobbet! Jag kan avslöja så mycket att ingen av oss tänker baka något. Nä, nu tänker vi lite sofistikerat vi! Så kära kollegor..härda ut!

Nu fina bloggare tänker jag styra mig och boken mot fotöljen och sjunka ner och fördjupa mig i boken!

Nu ska vi på mördarjakt! Kram Anna

1 kommentar:

  1. Mmm, det är så gott med pannkakor och även om det tar en hel evighet att grädda till hela familjen så är det värt det. ;)

    Vad roligt medfåtöljen som du ska klä om. Låter som ett spännande projekt. Du får visa resultatet här på bloggen sedan. Lycka till! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera