tisdag 25 januari 2011

Drömmar

Dagens tanke är drömmar. Visst är det härligt att ha drömmar. Jag drömmer ofta om ett litet vitt hus med blå fönster och dörrar. Himlen är klarblå och ute är det varmt. Ja visst befinner vi oss vid Medelhavet. Tänk att sitta där ute o altanen tidig morgon. Känna havbrisen och läsa en bra bok. Jag hoppas att min dröm kommer att besannas och att en dag sitter jag där. Med mig vill jag ha hela min familj. Sedan har jag en dröm där jag ser mig i en liten stuga med varm kamin och tända ljus. Ute är det snöigt och kallt. Så där vill jag ha det de olika årstiderna. Hösten vill jag spendera i New York där jag vill vandra omkring i de oändliga parkerna och njuta av höstens underbara färger. Ta en kaffe på någon coffeshop och känna pulsen i staden. Våren ska självklart upplevas i Paris. Bland konstnärer och vårens mode. Se förälskade människor och njuta av livet.
Visst känns det som om jag behöver lämna in en Lotto-kupong???!!! Men visst är drömmar härliga!

Varje morgon när jag kommer till jobbet och sitter i klassrummet och grejar gör jag det till fantastiska toner. En kollega sitter utanför i studiehallen och spelar på pianot där. Det är så avkopplande och man får en härlig start på dagen. Tyvärr ska hon sluta alldeles i ett ögonblick och vara hemma en lååång mamma-ledighet innan hon sitter i studiehallen och spelar igen!  Ständiga förändringar i skolans värld och på alla andra arbetsplatser också för den delen.

Ídag känns det lite vemodigt på något sätt. Och vad kan då inte passa bättre än att drömma!

Dröm lugnt ! Kram Anna♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar