fredag 21 januari 2011

Djupa funderingar!

Nu är det lugnt i huset. Barnen börjar göra sig färdiga för sömn och snart är dt bara Kjell och jag uppe. Tror jag ska ta mig ett glas vin till och fira tystnaden lite! Har börjat att läsa en ny bok, "Okänt offer" av Tana French. Den verkar lite jobbig i början men det brukar kunna bli lite lättare när man plöjt igenom ett antal sidor. Lite spännande är den allt.

Tittade på en fin film innan. Svensk. Den fick mig att tänka på hur vi beter oss mot andra. Hur mycket regler det finns och vad som är viktigt i livet. Jag funderar mer och mer på tiden som inte räcker till. Familjen blir lidande och det finns mycket som man kan säga nej till. Att säga nej är något jag ska träna mer på. Säga ja till vad familjen vill och säga nej till energitjuvar.

Mina barn vill ofta leka eller vara som det kanske mer heter i deras värld. Ibland säger jag nej. Varför? Kanske är det för att det inte är uppstädat tillräckligt. Kanske för jag inte har planerat dagens middag. Kanske för JAG vill göra något annat. Men NU ska jag sluta säga nej bara för sakens skull. Det får vara lite rörigt, igentligen tror jag inte att de bryr sig. Och middagen då? Ja, vi får väl dela lika och äta lite annat till. Jag själv då? Jo, jag kan ägna tid åt mig själv. Det är jag som gör det aktiva valet och då väljer jag tiden med mina barn och då ingår även kompisar till dem. Jag gillar att det är ungar i huset. Jag gillar att se deras glada ögon och höra hur det bubblar av liv när de pratar med varandra.

På jobbet var en god och glad kollega vääldigt sugen på att hyra en stuga i Ullared och bada tunna samt att shoppa. Låter lite smått lockande. Vågar inte tänka på HUR roligt det skulle bli!!! Mina fina kollegor!

Nu är det kanske bästa att blogga ut för idag. En ny dag väntar i morgon och det är Gruvan som blir dagens mål!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar